Formular Z12 Dolby Vision naar HDR10 kan dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 245 views

• Beeldbuisje
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 28-12-2025
Al even in het bezit van een Formular Z11 en een televisie die geen Dolby Vision ondersteunt, maar wel HDR10 en 10+.

Met een massa DV films op de nas heb ik een probleem als ik die wil afspelen op die televisie.
Er zijn mediaspelers die real time DV naar HDR10 kunnen converteren blijkbaar. Heeft er iemand ervaring mee of dit met de Formular Z12 zou lukken?

Met de 11 in alle geval niet, want die begrijpt geen DV.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:32

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Beeldbuisje Wat is het precieze doel van je topic?

Specifieke probleemoplossing: Wil je weten hoe je DV of een alternatieve HDR werkend krijgt op jouw keten van apparaten? Dat kan in dit eigen topic.

Weten welke functies andere Android mediaspelers hebben? Voor algemene vragen over Android mediaspelers die geen eigen topic hebben, kun je terecht in Het Grote Android Mediaspelers Topic

Of toch aankoopadvies? Daarvoor moet je een eigen topic aanmaken in Beeld en geluid koopadvies en daar het voorgeschotelde format zo uitgebreid mogelijk invullen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Beeldbuisje
Ok, excuus, ik post de vraag opnieuw in Het Grote Android Mediapspelers Topic.
Ik was van mening dat het interessanter was een specifiek draadje aan te maken voor een specifieke vraag.

@Jorgen dit mag dan verwijderd worden.

[ Voor 10% gewijzigd door Beeldbuisje op 25-12-2025 11:33 ]

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:32

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Beeldbuisje Dat mag nog steeds, maar het leek dat je topic 3 kanten op gaat:

Probleem oplossen, mediaspelers vergelijken en aankoopadvies, vandaar mijn vraag wat je het liefste wil :)

Your Friendly Neighborhood Moderator

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Beeldbuisje schreef op donderdag 25 december 2025 @ 11:33:
Ok, excuus, ik post de vraag opnieuw in Het Grote Android Mediapspelers Topic.
Ik was van mening dat het interessanter was een specifiek draadje aan te maken voor een specifieke vraag.

@Jorgen dit mag dan verwijderd worden.
Ik heb je vraag daar beantwoord, met een mogelijk alternatief als speler.

Testing, one, two ...

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:22
Beeldbuisje schreef op donderdag 25 december 2025 @ 10:53:
Al even in het bezit van een Formular Z11 en een televisie die geen Dolby Vision ondersteunt, maar wel HDR10 en 10+.

Met een massa DV films op de nas heb ik een probleem als ik die wil afspelen op die televisie.
Er zijn mediaspelers die real time DV naar HDR10 kunnen converteren blijkbaar. Heeft er iemand ervaring mee of dit met de Formular Z12 zou lukken?

Met de 11 in alle geval niet, want die begrijpt geen DV.
Normaal gesproken zou een dv film ook in hdr10 af moeten spelen als je geen dv hebt, misschien in je apparaat iets anders instellen.

Anders de dv stream eruit halen met tsmuxer dan hou je alleen de hdr stream over. net even getest voor je en werkt prima zie screenshots.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wo4uvtSboHyauyn30e3VCFlW_q4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/siLHMunSEYYUPuBx7iVTq3oH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4JulhFF8j5pa9boPuDTeHyeX1mg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LZMDjNSuKTgzVVOZ0NkT1q85.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TPLfEtZEX3uTguyYWigu4K_qRsI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iuNrd0zJk6siWPUWoryIiWdL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WeS6pmZC5pdLCOFH6KyPZOGTHhY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UGZsWA1zDZIg3QYGHGP6T22z.jpg?f=fotoalbum_large

• Beeldbuisje
Dat is op zich wel een handig programmaatje. Moet ik eens naar gaan zoeken. Ik heb enkele films die op een niet DV compatibel apparaat een rozig beeld geven. Dat zou te doen zijn die even door TSmuxer te halen. Bedankt voor de tip!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:52

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Bij een reguliere 4K UHD moet een schijfje alsnog af te spelen zijn op een non-Dolby Vision toestel door de reguliere HDR(10) af te spelen.

In jouw geval gaat het specifiek om het afspelen van een rip en daar kunnen we helaas geen ondersteuning aan bieden, aangezien dit doorgaans illegaal beeldmateriaal betreft.

Indien je de films wel bezit, kun je voor eigen gebruik een rip maken van de HDR-stream op jouw disc en die streamen baar jouw device :)

Ik zet dit draadje wel op slot nu.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.