Problemen opladen auto

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• J0NAS
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 22:29
Hallo lezers, de laatste tijd ervaar ik een probleem met het laden van mijn auto. Ik ben benieuwd of mensen dit bekend voorkomt.

Mijn auto (BMW i3 uit 2019) heeft sinds enige tijd last van haperend opladen aan publieke laadpalen. Wanneer ik deze aansluit aan een paal werkt het laden aanvankelijk, maar na enige tijd (meestal een uur of twee) verschijnt de melding:
"Laadproces gestopt: Wij raden u aan het laadstation te controleren als dit gedrag onverwacht optreedt." Na een aantal minuten van inactiviteit wordt het laden meestal weer hervat, maar soms duurt het een stuk langer. Het komt ook voor dat één laadsessie meerdere keren hapert. Ik heb nog niet meegemaakt dat het laden na de onderbrekingen helemaal niet meer hervat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nPADqgTaoQOnrv7K8TYr-IWMeTM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/rL7bo5PrsmDE7Z0D6g9D11tv.png?f=user_large

Ik heb zelf al gecontroleerd wat er gebeurt wanneer ik een andere kabel gebruik of wanneer ik de auto op een andere laadpaal aansluit; het probleem blijft staan.
Binnen de BMW-app valt op dat de stroombegrenzing tijdens een laadsessie fluctueert, deze varieert van 8A tot 13A. De auto dient te laden aan 16A. De auto zelf toont geen foutmeldingen in het meldingenoverzicht op het infotainmentscherm.

De situatie geeft me geen vertrouwen in de verder probleemloze auto. Zijn er mensen die ervaring hebben met deze situatie? En wat kan ik hier (naast een bezoek aan de dealer/garage) aan doen?

Alle reacties

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:43

-tom-562

Oliesjeik

Werkt DC (snel laden) wel goed? Anders is er mss een probleem met je boordlader.

Vaak bu'j te bang!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23:35
Bij meerdere palen? Niet een kwestie van een laadpaal die vermogen beperkt tijdens drukte op het net? Schakelen naar een kager vermogen is niet gek. Helemaal niet tussen 17 en 20. Gaat het laden beter na 22 uur bv?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:43
Vervelend! Wat zei de dealer/garage? Die kunnen je ongetwijfeld beter helpen - even boordcomputer uitlezen en een testje voor je draaien.

[ Voor 69% gewijzigd door JDillinger op 24-12-2025 22:43 ]