Monitor met kvm switch of los?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• brambo1982
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik heb een Windows desktop PC staan en wil een Macbook Air kopen en die via een ingebouwde of losse kvm switch aansluiten op een nog te kopen Dell Ultrasharp. Er is 1 model met een KVM switch, alleen met output op 60hz. Beetje zonde omdat het scherm veel hoger kan.

Ik zou graag tussen de desktop en macbook met 1 druk op de knop willen switchen en dezelfde keyboard en muis willen gebruiken.

Hoe zouden jullie dit oplossen?
Met een ingebouwde AVM of een losse docking?

Groeten. BRAM

[ Voor 4% gewijzigd door brambo1982 op 24-12-2025 20:08 ]

Alle reacties

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Moeten ze allebei actief zijn, en dan switch je welke je gebruikt, of is er maar eentje actief tegelijk? Bij een gemiddelde KVM switch zal de knop om te schakelen makkelijker bereikbaar zijn dan bij de monitor. Tegelijk als er toch maar eentje actief is, kan die gewoon automatisch schakelen.

Maar wat voor een monitor zoek je? Want er zijn er wel degelijk die hogere snelheden over de USB-C kunnen.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02:22
Persoonlijk vind ik het wel zo handig als het ingebouwd zit - scheelt met kabels en kastjes.
Jammer van 60 hz, maar dat zal enkel 4k 60hz zijn, misschien kan je 1440p 100 hz doen? Kan een macbook air uberhaupt veel meer aan?

• brambo1982
Dankjewel. Ik neig nu ook naar een monitor met ingebouwde kvm, en zag dat ze er ook al 1 hadden met hogere herz.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:06
Voor mij zouden de specs//beeldkwaliteit/vormgeving toch wel de prioriteit hebben boven eventuele KVM mogelijkheden.
En hoe makkelijk/goed werkt de ingebouwde KVM?

[ Voor 8% gewijzigd door The_Doman op 25-12-2025 14:21 ]

• brambo1982
De rest is van het allerhoogste niveau
Pagina: 1