Vriezer beschadigd met bevestigen sleepgeleiders?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Anneke84
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 22:41
Vandaag heb ik een nieuwe koel-vriescombinatie ingebouwd, waarbij een sleepdeur op de koelkast en vriezer bevestigd moest worden. Om de sleepgeleiders op de deuren te bevestigen, moesten enkele (ondiepe) gaatjes in de zijkant van de deur van de koelkast en vriezer geboord worden. Nu is door onvoorzichtigheid 1 van de gaatjes in de vriezerdeur helaas te diep geboord, waarna een soort gesis hoorbaar was. Ik kon voelen dat er lucht door de vriezerdeur werd aangezogen, dus waarschijnlijk heb ik iets dat vacuum was (isolatiemateriaal?), lek geboord.

Dat dit vrij dom is, weet ik al :P
Maar mijn vraag is, wat kan hier de consequentie van zijn? Het gaatje in de zijkant van de deur is z.s.m. dicht gemaakt d.m.v. de schroef, dus er kan geen lucht meer bij, maar er is wel een (kleine) hoeveelheid lucht de vriezerdeur in gegaan.

Alle reacties

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:38
Als het vacuüm was, en nu niet meer is, dan zal de isolatie aanzienlijk slechter zijn.

Ik zou een nieuwe deur bestellen.
Zeker omdat een vriezer ruim 10 jaar mee gaat, en je die deur gewoon terugverdiend aan energiekosten.

Gaatjes voortaan met een priem prikken, of gewoon het schroefje gebruiken en een klap op de achterkant van de schroevendraaier geven met je andere hand. Dan ga je nooit te diep.

• SantaMuerte
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:34
Tip voor de volgende keer, zelftappende schroeven ;)

• Anneke84
SantaMuerte schreef op woensdag 24 december 2025 @ 16:44:
Ja ik weet het:) maar de vraag was meer wat ik er nu mee aan moet.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:42

franssie

Save the albatross

Nieuwe deur inderdaad. Of voor nu even twee grotere gaten boren onder en boven en vol purren :P

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:21
franssie schreef op woensdag 24 december 2025 @ 18:39:
Nieuwe deur inderdaad. Of voor nu even twee grotere gaten boren onder en boven en vol purren :P
of eps parels erin..

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:42

franssie

Save the albatross

werkt waarschijnlijk nog beter, ben je wel even bezig alle ontsnapte pareltjes te vangen :P
Dat gezegd hebbende, PUR geeft ook veel zooi en dat plakt, dus misschien is PUT een slecht idee.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Anneke84
Ik heb gezien dat een nieuwe vriezerdeur 150 euro kost, dus misschien dat ik dat maar moet doen en het verder snel moet vergeten :)

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:01
Je hebt kans dat je verzekering dit (deels, eigen risico) vergoed, gezien het duidelijk niet opzettelijk was :)

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:38
SantaMuerte schreef op woensdag 24 december 2025 @ 16:44:
Gelukkig zijn die gewoon meegeleverd.
(Ik heb er tenminste altijd schroeven bij gekregen)

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Mogelijk dat de fabrikant / leverancier je kan vertellen wat je mogelijk geraakt hebt? En daaraan bepalen of je een vervangende deur wilt?

404 Signature not found

Pagina: 1