IO Interactive stelt James Bond-game 007 First Light uit…

Pagina: 1
Acties:

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Artikel: nieuws: IO Interactive stelt James Bond-game 007 First Light uit tot 27 mei -...
Auteur: @Imre Himmelbauer
IO Interactive heeft de James Bond-game 007 First Light uitgesteld naar 27 mei 2026. Dit is een dag na de eerdere releasedatum van Grand Theft Auto VI, dat vorige maand werd uitgesteld tot 19 november. Volgens IO Interactive geeft dit de ontwikkelstudio de ruimte om de game 'te polijsten en te verfijnen'.
Dit is toch helemaal niet relevant? GTA VI is notabene uitgesteld, dus die datum speelt geen rol van betekenis meer.
Is dit nodig voor SEO, marketing, AI, verplicht aantal woorden etc.?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:34
dutchgio schreef op woensdag 24 december 2025 @ 13:26:

Dit is toch helemaal niet relevant? GTA VI is notabene uitgesteld, dus die datum speelt geen rol van betekenis meer.
Nou ja, het zou prima kunnen dat doordat GTA 6 uitgesteld is, IO Interactive dacht 'oh, mooi, dan kunnen wij uitstellen naar mei, zonder in het vaarwater van GTA 6 te zitten' :)

The devil is in the details.

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:13
Hahn schreef op woensdag 24 december 2025 @ 13:30:
[...]

Nou ja, het zou prima kunnen dat doordat GTA 6 uitgesteld is, IO Interactive dacht 'oh, mooi, dan kunnen wij uitstellen naar mei, zonder in het vaarwater van GTA 6 te zitten' :)
Dit dacht ik ook. Wel enige relevantie dus.

• pordkert
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 14:22
SCIxX schreef op woensdag 24 december 2025 @ 13:30:
[...]

Dit dacht ik ook. Wel enige relevantie dus.
Pure speculatie, dus niet relevant. Of gaan we alles wat een dag, twee dagen, een week (waar ligt de grens?) na een eerder uitgestelde releasedatum van GTA VI uitkomt/is gekomen daaraan relateren?

• Imre Himmelbauer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23:31

Imre Himmelbauer

Redacteur
Ik vond het relevante informatie, precies om de reden die @Hahn noemt. Natuurlijk is de reden voor uitstel niet zeker en zo presenteer ik het ook niet in het artikel. Maar dat een game nu wordt uitgesteld naar een releasewindow waar ontwikkelaars eerst met een grote boog omheen liepen is opvallend en een mogelijke reden is het uitstel van GTA VI. Dan vind ik het informatief om die mogelijke reden in ieder geval te benoemen.