Waarom wordt DJI niet benoemd in VS verbiedt drones bericht?

Pagina: 1
Acties:

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:34
@JaspB Ik ben heel benieuwd waarom in nieuws: VS verbiedt nieuwe buitenlandse drones wegens 'onacceptabel veilighei... er geen woord gerept wordt over DJI. Is dat een bewuste keuze?

Naast dat DJI ruim 80% van de Amerikaanse dronemarkt in handen heeft, lijkt het me ook nuttig voor het nieuwsbericht om de andere kant te belichten, en wat nou precies de gevolgen zijn (lees: volgende DJI-drones mogen niet meer verkocht worden in Amerika).

The devil is in the details.

• JaspB
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:09

JaspB

Nieuwsredacteur
Ik heb DJI niet bewust niet genoemd, hoor. En de VS noemt DJI ook niet bij naam (noemt geen enkele naam). Maar ik wil wel dit verder uitdiepen (na de kerst dan ergens dus), want dit heeft vast ook gevolgen voor wat we hier in Europa straks wel en niet kunnen (importeren en) kopen (en gebruiken).

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:34
JaspB schreef op woensdag 24 december 2025 @ 11:59:
Ik heb DJI niet bewust niet genoemd, hoor. En de VS noemt DJI ook niet bij naam (noemt geen enkele naam). Maar ik wil wel dit verder uitdiepen (na de kerst dan ergens dus), want dit heeft vast ook gevolgen voor wat we hier in Europa straks wel en niet kunnen (importeren en) kopen (en gebruiken).
Bedankt voor je antwoord!

Dat de VS DJI niet benoemt vind ik niet gek, want het is een algemene wet, die verder gaat dan alleen DJI en ze het vast niet willen laten lijken alsof ze het alleen op DJI gemunt hebben. Maar feit is wel dat het vooral DJI raakt, aangezien die een monopolie heeft op de Amerikaanse markt.

Ik kijk uit naar je verdere uitdiepingen dan! Fijne kerst :)

The devil is in the details.