postnl pakje kwijt en moet ik dit nu vergoeden ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• happier
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 05-01 08:47
Vorige week stuurde ik een pakje via PostNL naar Nederland vanuit Belgie. Ik bracht het pakje op 16/12 naar de buurtwinkel waar het gescand is, en dat is sindsdien de enige scan die je kan zien nu op 24/12 op de track and trace.
Heb nu al via chat een medewerker aan de lijn gehad, maar veel meer dan 'wachten' komt er ook niet uit.
Ben naar de winkel geweest om te vragen of ze het daar nog hebben liggen of zo, maar de vrouw keek op de postnl telefoon naar een lijst en zei toen dat het niet meer bij hen was. Veel hulp hoef ik van haar niet te verwachten.

Is dit nog normaal dat het zolang stil blijft ? Kan het gewoon aan de verkeerde koerier zijn gegeven van een andere dienst en die is ermee weg ?
En het was deze keer een camera waar de koper ongeveer 300 euro voor betaald had, en ik gaf hem beide opties voor verzenden, verzekerd of onverzekerd, en hij koos onverzekerd voor 3 euro minder 'omdat Postnl toch altijd goed aankomt'. Dus ergens denk ik dat hij zelf het risico gekozen heeft. Ik zou wel 70 euro of zo kunnen terugstorten maar ik zit op dit moment ook nogal op het einde van mijn Latijn wat budget betreft, daarom verkoop ik net die spullen.
Het toeval wil dat hij ook nog via paypal betaald heeft met kopersbescherming. Dus in het slechtste geval voor mij haalt hij verhaal via paypal. Dat is dan ook de enige keer dat iemand me via paypal betaalt in 15 jaar. Leuk toch hoe alles mooi samenvalt :p

Alle reacties

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:08
Als jij letterlijk aangeboden hebt om het verzekerd te versturen, en de koper heeft dat heel bewust afgewezen, dan ligt de verantwoordelijkheid bij de koper. Niet moeilijker maken dan het is.

Side note: het is 'pas' 7 dagen in één van de drukste periodes van het jaar, dus hopelijk komt het nog goed. Ik zou het nog zeker tot in het nieuwe jaar geven voordat ik de conclusie zou trekken dat 'ie echt kwijt kwijt is.

The devil is in the details.

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:34
Ik heb een soortgelijke situatie gehad, volgens Nederlandse wet zou je, omdat je hem de keuze hebt gegeven om te kiezen voor verzekerd/onverzekerd, het niet hoeven terugbetalen vgm, maar de kans dat paypal daar in meegaat is klein.
Ik heb er voor gekozen het geld terug te storten en het verlies te nemen toen. Enige wat nog kan gebeuren is dat het pakket retour afzender komt na een tijdje (of toch word bezorgd).

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:35
Gewoon nog even wachten. Ik heb pas iets naar Duitsland verzonden met PostNL, en dat bleef twee weken op "ingeleverd in pakketkluis" en ineens was het "afgeleverd op bestemming".

• pordkert
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 10-01 14:24
Ik zal vooral nog even wachten. Ze zitten in de eindejaarsdrukte en vertraging is dan wel te verwachten. Verder staat de koper niet zo sterk voor de keuze van onverzekerd, vooral niet wanneer verzekerd ook aangeboden wordt. Het is netjes dat je wilt compenseren, maar naar mijn idee niet nodig.

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:53

Speedmaster

Make my day...

Zou rustig nog even een week wachten. Pakketdiensten hebben het razend druk dus de kans dat het nog bezorgd wordt is zeker aanwezig

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-01 12:25

SambalBij

We're all MAD here

Heb je het via alleen PostNL verstuurd? (Ingeleverd op een punt in Nederland) of wel vanuit Belgie en dan eerst via BPost?
Weet dat soms bij internationale pakketten het wel eens wil gebeuren dat het bij de overdracht naar de nationale postbezorger een ander trackingnummer krijgt. Geen idee hoe dat zit tussen Belgie en Nederland.
Als het wel direct via PostNL is, wat zegt de status precies? Dat ze nog op het pakket zitten te wachten, of dat het pakket door PostNL ontvangen is? In het laatste geval zou het op zich wel goed moeten komen, dan is het wel in het systeem terecht gekomen, maar gezien de feestdagen kan het wel even duren; redelijke kans dat hij pas a.s. maandag weer verder gaat.

Heb je wel een verzendbewijs gekregen bij het afleveren bij de post?

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• happier
BEdankt. Ik ga zeker nog een tijdje wachten maar ik wou alvast al eens polsen of deze vertraging normaal is aangezien ze sinds gister pas een banner hebben gezet op de postnl site dat het langer duurt.

Is via PostNl punt verstuurd in Belgie en heb een mail met trackingnummer ontvangen.

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@happier je wordt een stuk happier als je gewoon nog ff geduld hebt... ;) :Y

Ik had laatst een pakje dat vanuit Polen (met PostNL) verstuurd was. Deed er uiteindelijk ook twee (!) weken over. De T&T code was de dag van versturen al zichtbaar bij PostNL... vervolgens 13 dagen lang "pakje is nog niet bij PostNL". En de 14de dag stond ineens het PostNL busje voor de deur. 8)7

#waanzinnigedruktemetdefeestdagen

BTW: je pakje is helemaal (nog) niet kwijt...

[ Voor 9% gewijzigd door ehtweak op 24-12-2025 12:36 ]

Mooie Plaatjes   

• happier
update: ik heb contact opgenomen met de Postnl helpdesk chat.
Deze keer zei de agent niet van gewoon te wachten zoals de 1e, aangezien er al 2 weken gepasseerd waren.
Hij vroeg me hoe de doos eruitzag.. Ik zo 'euh.. bruin..rechthoekig'. Nou ja ik moest ook zeggen wat erin zat maar stel je voor dat ze een hoop van 200 verloren dozen hebben :D
De dag erna was de tracking aangepast en stond er een leveringsmoment, dat gisteren was. De man was niet thuis dus het is in een postnk punt neergelegd en hopelijk is het nu in orde. In het ergste geval is het enkel de doos :p
Niet gedacht dat het zou helpen om de helpdesk te contacteren maar blijkbaar hebben ze daar toch wel een efficiente organisatie.
Pagina: 1