Ik zoek
Advies voor een upgrade van mijn huidige systeem. Ik merk bij het spelen van BeamNG dat de processor soms wat moeite heeft om alles bij te houden. Dus ik zou graag een nieuwe processor aanschaffen, alleen denk ik dat er op het platform waarop de 10400F draait, niet zo heel veel spannends bestaat om naar toe te gaan.
Daarom denk ik aan een grotere upgrade inclusief moederbord.
Ik heb gekeken naar AM5 en dat lijkt een mooie optie met bijvoorbeeld een 7600X3d. Alleen gooien de huidige ramprijzen wat roet in het eten.
Dus nu wil ik eens wat ideeën opdoen voor een upgrade van de processor met bijbehorend moederbord, met behoud van mijn huidige ramgeheugen.
Budget
M'n budget is nog niet concreet, omdat ik echt niet zou weten wat een slimme zet is. Het mag best veel kosten, zolang het ramgeheugen maar niet een enorme bottleneck gaat veroorzaken (waardoor ik dus beter nog veel dieper in de buidel kan gaan tasten met nieuw ramgeheugen).
Het doel van de upgrade.
Mijn belangrijkste doel is dat ik er lekker mee kan gamen. Bijvoorbeeld BeamNG, maar bijvoorbeeld ook Cyberpunk, AC EVO en iets als Battlefield. Allemaal vooralsnog op 1080p trouwens, hoewel ik niet uitsluit dat ik op termijn eens naar 1440p ga.
Mijn huidige setup
Wat is wijsheid. Naar een wat nieuwer Intel platform overstappen? Socket 1700 met bijvoorbeeld een Core i5-13600K of richting AM4 met een 5700x3d of zelfs 5800x3d?
Of hebben jullie andere, betere suggesties?
Advies voor een upgrade van mijn huidige systeem. Ik merk bij het spelen van BeamNG dat de processor soms wat moeite heeft om alles bij te houden. Dus ik zou graag een nieuwe processor aanschaffen, alleen denk ik dat er op het platform waarop de 10400F draait, niet zo heel veel spannends bestaat om naar toe te gaan.
Daarom denk ik aan een grotere upgrade inclusief moederbord.
Ik heb gekeken naar AM5 en dat lijkt een mooie optie met bijvoorbeeld een 7600X3d. Alleen gooien de huidige ramprijzen wat roet in het eten.
Dus nu wil ik eens wat ideeën opdoen voor een upgrade van de processor met bijbehorend moederbord, met behoud van mijn huidige ramgeheugen.
Budget
M'n budget is nog niet concreet, omdat ik echt niet zou weten wat een slimme zet is. Het mag best veel kosten, zolang het ramgeheugen maar niet een enorme bottleneck gaat veroorzaken (waardoor ik dus beter nog veel dieper in de buidel kan gaan tasten met nieuw ramgeheugen).
Het doel van de upgrade.
Mijn belangrijkste doel is dat ik er lekker mee kan gamen. Bijvoorbeeld BeamNG, maar bijvoorbeeld ook Cyberpunk, AC EVO en iets als Battlefield. Allemaal vooralsnog op 1080p trouwens, hoewel ik niet uitsluit dat ik op termijn eens naar 1440p ga.
Mijn huidige setup
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | Intel Core i5-10400F Boxed | € 99,90 | € 99,90 |
| 1 | Moederborden | MSI MAG B460 Tomahawk | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | Acer Nitro Radeon RX 9070 XT OC 16GB | € 699,- | € 699,- |
| 1 | Behuizingen | NZXT H510 Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 Black Edition | € 34,99 | € 34,99 |
| 1 | Geheugen intern | HyperX Predator HX426C13PB3K2/32 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Voedingen | Corsair TX650M V2 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Interne SSD's | Kingston A2000 1TB | € 219,26 | € 219,26 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.728,15 | ||
Of hebben jullie andere, betere suggesties?