Ricoh SP C250SF: hoe werkt het voelertje?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• eezacque
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-12 22:47
Een Ricoh SP C250SF heeft een soort van voelertje dat boven de papierlade hangt (zie foto). Het ding heeft weinig bewegingsvrijheid en wordt ontwricht zodra de papierlade wordt ingebracht: het zit dus niet goed. Echter, de servicehandleiding laat het ding niet zien, en ik begrijp niet hoe het ding hoort te werken.

Is er iemand die deze printer tot zijn beschikking heeft, en kan laten zien hoe dit voelertje hoort te zitten?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SX5vFufYdwSxXhH_iV2opWyn9PI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pF1YwMpwIkha1t6hxxXlmtMW.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• AJMRaijmakers
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-12 18:22
Als de voeler naar beneden hangt, is het papier op en zit het andere einde in een sensor, als er papier in de la zit komt de sensor vrij. Als je de voeler eruit zou halen werkt de machine, geeft echter niet meer aan wanneer het papier op is.
Het komt wel eens voor dat ie wat getordeerd is waardoor die niet meer lekker werkt.

• eezacque
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-12 22:47
Ik ben eruit: een vorige eigenaar heeft het voelertje vervangen door een exemplaar dat er niet in thuishoort. Het is veel te groot en scharniert bovendien niet lekker soepel om zijn asje, Ik heb het ding inmiddels operatief verwijderd, en verwacht dat de printer weer print.