Video deurbel met opties

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• keroner
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-12 15:00
Mijn vraag
Ik ben opzoek naar een video deurbel die aan mijn eisen voldoet. Dit is redelijk nieuw voor mij en gezien het aanbod zie ik de spreekwoordelijke bomen door het bos niet meer.
Ik zoek een video deurbel die aan de volgende eisen voldoet,
- Netvoeding (beltrafo compatible (liefts 8v))
- Werkt met bestaande mechanische bel
- Werkt zonder gedoe met Home Assistant
- Is toe te voegen aan Synology surveillance station (SSS)
- Kan een beeld/spraakverbinding opzetten als ik niet thuis ben (weet niet hoe vanzelfsprekend dit is)
- Werkt zonder paid subscription

Relevante software en hardware die ik gebruik
- Home Assistant
- Synology surveillance station
- Asus ExpertWiFi mesh netwerk

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik wilde graag weg blijven van Cloud platformen van derden. Ik heb hiervoor geprobeerd om zelf iets op te zetten met een Reolink camera, een Shelly (via 8v -> 12v relais) achter de deurbel en Home Assistant.
Het lukt me prima om push notificaties met een snapshot naar mijn telefoon te laten sturen, maar het optuigen van een beeld/spraakverbinding gaat mij(n) (kennis) net een stap te ver.

Dus toch besloten om voor een (Smart??) video deurbel te gaan. Deze moet echter wel aan bovenstaande eisen voldoen. Waar ik tegen aanloop is dat het vaak lastig te bepalen is wat de deurbellen wel/niet kunnen.
Tot nu toe heb ik de volgende deurbellen bekken, maar niet geschikt bevonden,

- Google Nest Doorbell
Oudere varianten voldoen aan een aantal opties, maar kunnen niet aan SSS toegevoegd worden. Daarnaast blijf ik liever weg van Google.

- Reolink Video Doorbell Wi-Fi (D340W), met Chime
Voldoet niet aan netvoeding en gebruik mechanische bel

- Reolink Video Doorbell Wi-Fi (D340B), geen Chime
Voldoet dan weer niet aan het toevoegen in HASS en SSS (go figure....)

Ik zoek mij de blubber, maar miscchien heeft iemand al een duerbel draaien die aan mijn vragen voldoet.
Hoop dat iemand tips heeft.

Thanks!!!

Alle reacties

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik heb de Reolink Wifi met chime onlangs aangesloten op m'n bestaande 8v beltrafo. Dat zou te weinig zijn, maar het werkt perfect. Zeer tevreden mee moet ik zeggen, HA integratie is ook prima. En je kan hem ook op netvoeding gebruiken, er wordt een adapter meegevoerd.

Voldoet aan alle eisen behalve je bestaande, mechanische bel eis. Is er een bepaalde reden dat je deze per se wil gebruiken?

[ Voor 10% gewijzigd door stin00 op 23-12-2025 18:53 ]

• keroner
stin00 schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 18:52:
Ik heb de Reolink Wifi met chime onlangs aangesloten op m'n bestaande 8v beltrafo. Dat zou te weinig zijn, maar het werkt perfect. Zeer tevreden mee moet ik zeggen, HA integratie is ook prima. En je kan hem ook op netvoeding gebruiken, er wordt een adapter meegevoerd.

Voldoet aan alle eisen behalve je bestaande, mechanische bel eis. Is er een bepaalde reden dat je deze per se wil gebruiken?
Thanks voor de tip.
De reden dat ik graag een mechanische bel aan wil kunnen sluiten is omdat ik nu een volledig bedraad (simpel 8v naar de bellen op de verdiepingen) systeem op alle verdiepingen heb liggen wat altijd werkt.
Hoewel mijn WiFi super stabiel is (kan mij niet herinneren dat het er uit lag), ben ik een beetje een hardwire junkie. If all smart fails.... zullen we maar zeggen. Heb ook al mijn lichtpunten met Shelly's ed. zodat als internet/router/WiFi faalt alles gewoon oldschool blijft draaien.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
keroner schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 19:25:
[...]
Thanks voor de tip.
De reden dat ik graag een mechanische bel aan wil kunnen sluiten is omdat ik nu een volledig bedraad (simpel 8v naar de bellen op de verdiepingen) systeem op alle verdiepingen heb liggen wat altijd werkt.
Hoewel mijn WiFi super stabiel is (kan mij niet herinneren dat het er uit lag), ben ik een beetje een hardwire junkie. If all smart fails.... zullen we maar zeggen. Heb ook al mijn lichtpunten met Shelly's ed. zodat als internet/router/WiFi faalt alles gewoon oldschool blijft draaien.
Dat wilde ik ook het liefst. Ik heb wel een poging gewaagd, maar de mechanische bel flipt hem volledig als je de Reolink op de bestaande bekabeling aansluit. Ik weet niet of daar iets op te verzinnen is..

Helaas heb ik niet de gouden tip :)

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:02
De Google Nest Battery werkt in ons vorige huis goed met permanente voeding uit de meterkast en de standaard ouderwetse gong. Geen idee of die bel ook werkt met meerdere gongen.

Spel en typfouten voorbehouden

• keroner
Thanks FredvZ, maar zoals ik aangaf skip ik Google. Dit daat ook niet werken met Synology surveillance station.

Heeft iemand ervaring met de Ubiquiti Unifi G4 Doorbell? Ik ben totaal niet bekend met Unifi, maar weet dat ze een behoorlijk eigen ecosysteem hebben. Als mijn wensen realiseerbaar zijn zonder teveel workarounds is deze uiteraard een goede optie.

Edit:
Nevermind. Ik zie dat je hier een Protect controller van Unifi voor nodig hebt.

Edit 2
Zojuist ook verdiept in de eufy Video Doorbell C31. Deze blijken zonder Homebase weer niet toe te voegen in Synology surveillance station.

Is wel een lekker verdienmodel om rtsp en onvif weg te laten om allemaal randapparatuur te verkopen. En ik maar proberen mijn standby verbruik te minimaliseren...... :-(

[ Voor 38% gewijzigd door keroner op 24-12-2025 15:00 ]

Pagina: 1