Ik heb twee nieuwe dakkappellen laten plaatsen en vraag mij af of het goed is aangesloten/ goed is geïsoleerd. De reden is het feit dat het tocht en erg koud is op zolder.
De tocht is redelijk verholpen door wat isolatiemateriaal (glaswol) ervoor te stoppen. De kou is er nog steeds. Nu was de zolder altijd wel ietsjes kouder dan beneden, maar zou koud als nu is het nog niet geweest. De temperatuur is 12 graden op zolder en en ook op de eerste verdieping is het een stuk kouder.
Beneden is de temperatuur 20 graden.
Het betreft een warm dak constructie en beiden dakkappellen zijn iets breder dan 4 meter. De twee dakkappellen zijn zonder aftimmeren afgeleverd, ik weet dan ook niet of aftimmeren de kou en tocht zal verhelpen. De zolder is volledig open en er zit geen deur of murenconstructie tussen de verdiepingen in, dus de warmte kan zo van beneden naar de zolder trekken. Het huis komt uit 2012.
Ik heb wat foto's toegevoegd om één en ander te duiden.
1. Glaswol aangeduwd bij aansluiting bovenkant dakkapel.
2. Het lijkt erop dat je licht naar binnen ziet komen, waardoor er dus geen volledig afsluiting is. Hoort dit?
3. Kier aan de zijkant van dakkapel.
4. Kou door kleine spleten in dakkapel. Is dit gek met een warmdak constructie?
De volgende vragen heb ik:
- Is de aansluiting tussen schuin dak en plat dak goed gedaan. Moet er geen folie of iets dergelijks aangesloten worden.
- Mag er een beetje wind onder het knieschot doorkomen en boven de dakkapel?
- Moet ik extra isolatie plaatsen onder het dakkapel?
- Verhelpt het aftimmeren de kou en tocht volledig?
- Verder nog bijzonderheden op de foto waar ik wat mee moet?:strip_exif()/f/image/AjWZ4tmKwY9zNMkXOtFmmT1f.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1kEWpuyiNDTSh7m4qt9DSCHf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vAA7ALxt98oiVdIMBcgIePp9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wrUhPYtzwNzUpUZGy6FGyfSM.jpg?f=fotoalbum_large)
De tocht is redelijk verholpen door wat isolatiemateriaal (glaswol) ervoor te stoppen. De kou is er nog steeds. Nu was de zolder altijd wel ietsjes kouder dan beneden, maar zou koud als nu is het nog niet geweest. De temperatuur is 12 graden op zolder en en ook op de eerste verdieping is het een stuk kouder.
Beneden is de temperatuur 20 graden.
Het betreft een warm dak constructie en beiden dakkappellen zijn iets breder dan 4 meter. De twee dakkappellen zijn zonder aftimmeren afgeleverd, ik weet dan ook niet of aftimmeren de kou en tocht zal verhelpen. De zolder is volledig open en er zit geen deur of murenconstructie tussen de verdiepingen in, dus de warmte kan zo van beneden naar de zolder trekken. Het huis komt uit 2012.
Ik heb wat foto's toegevoegd om één en ander te duiden.
1. Glaswol aangeduwd bij aansluiting bovenkant dakkapel.
2. Het lijkt erop dat je licht naar binnen ziet komen, waardoor er dus geen volledig afsluiting is. Hoort dit?
3. Kier aan de zijkant van dakkapel.
4. Kou door kleine spleten in dakkapel. Is dit gek met een warmdak constructie?
De volgende vragen heb ik:
- Is de aansluiting tussen schuin dak en plat dak goed gedaan. Moet er geen folie of iets dergelijks aangesloten worden.
- Mag er een beetje wind onder het knieschot doorkomen en boven de dakkapel?
- Moet ik extra isolatie plaatsen onder het dakkapel?
- Verhelpt het aftimmeren de kou en tocht volledig?
- Verder nog bijzonderheden op de foto waar ik wat mee moet?
:strip_exif()/f/image/AjWZ4tmKwY9zNMkXOtFmmT1f.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1kEWpuyiNDTSh7m4qt9DSCHf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vAA7ALxt98oiVdIMBcgIePp9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wrUhPYtzwNzUpUZGy6FGyfSM.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 33% gewijzigd door trackandtrace op 23-12-2025 13:13 ]
:strip_exif()/f/image/jgGkoKoKbwL6Q49qGFer2yUL.png?f=user_large)
/f/image/9IibPmZlvc9T73zjzgsn1h2u.png?f=fotoalbum_large)