Chromebook gebruikt veel schijfruimte?

Pagina: 1
Acties:

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-12 15:57

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Topicstarter
Hallo mede tweakers.

Ik heb van de week mijn Chromebook verkocht aan iemand op marktplaats. Zelf licht gebruikt en altijd naar alle tevredenheid. Het model heeft een vrij riante (voor een Chromebook) 256gb.
Zelf nooit op gelet eigenlijk naar wat ik beschikbaar had omdat er voornamelijk in de cloud of online gewerkt werd door mij, zoals normaal bij een Chromebook.

Ik heb de Chromebook onlangs verkocht via marktplaats en kreeg nu van de koper te horen dat er 60gb in gebruik genomen wordt na het instellen. Hij beweert dat dit niet klopt en wilt zijn geld terug omdat de SSD volgens een "IT-goeroe" defect zou zijn. Dit is onzin want uiteraard heb ik voor de powerwash alle hardware gecheckt en kwam er nergens iets vreemds uit. Ook heb ik netjes alles laten zien bij aankoop en de gelegenheid gegeven aan de koper het systeem te bekijken en vragen te stellen. Ook heb ik aangegeven dat hij er rekening mee zal moeten houden dat ChromeOS anders zal werken als Windows zoals hij nu gewend is.

Voor zover ik online zie maakt ChromeOS inderdaad vrij grote partities voor kopieën e.d. naar gelang er een grotere SSD in zit.

Iemand die dit kan bevestigen of hier meer van weet zodat ik dit kan meedelen aan de koper?

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:27

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

https://nativespeak.net/w...em-suddenly-using-100-gb/

En anders moet ie hem maar terug sturen naar je en dan krijgt ie zijn geld terug zonder verzending.

[ Voor 41% gewijzigd door Damic op 23-12-2025 12:58 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-12 15:57

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Topicstarter
Damic schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 12:58:
https://nativespeak.net/w...em-suddenly-using-100-gb/

En anders moet ie hem maar terug sturen naar je en dan krijgt ie zijn geld terug zonder verzending.
Ik ben niet van plan hem terug te nemen aangezien ik netjes hem alles heb laten checken en hij zelf op een gegeven moment aangaf: pak hem maar in. Ik ben geen winkel. Meneer wilde vis marktplaats kopen en ik heb naar eer en weten gehandeld. Ik heb het idee dat hij gewoon spijt heeft van zijn aankoop en excuses zoekt.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:27

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Haa hij is bij jouw geweest en heeft hem kunnen checken (daar had ik over gelezen). Dan is het heel simpel: stuur die link en zeg: "spijtig ik neem hem niet terug want je hebt hem hier kunnen checken en testen"

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
Damic schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 13:12:
Haa hij is bij jouw geweest en heeft hem kunnen checken (daar had ik over gelezen). Dan is het heel simpel: stuur die link en zeg: "spijtig ik neem hem niet terug want je hebt hem hier kunnen checken en testen"
Zo eenvoudig zou ik het inderdaad laten.
Hier een Chromebook met weinig apps, gebruikte ruimte 40G, linux ontwikkelomgeving niet geactiveerd.