Advies gevraagd voor thuiswerken

Pagina: 1
Acties:

• lesswood
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:22
Ik heb het een jaar of wat aangekeken, maar ben er nu eigenlijk wel klaar mee.
Dat beeldscherm van 75 euro, die maar op de eettafel in de keuken blijft staan, na een dag thuiswerken.
Mijn vrouw en ik werken om en om thuis, dus in feite nemen we allebei niet meer de moeite om het gevaarte na het werk op te ruimen en uit het zicht te zetten. We eten aan een bar, dus de noodzaak is er ook niet echt.

Maar ja, je kijkt dan wel altijd tegen de lelijke monitor aan , en alle kabels. Want geen thunderbolt/usb-c.
Dus ben ik op zoek naar een optimalisatie hier. Mijn use case is als volgt.

- liefst een scherm 24 of 27 inch, denk 27 inch de sweetspot is
- liefst een werkplek die ook zonder laptop kan werken (we hebben apple), dus iets van een imac, mac mini er aan
- max twee kabels boven de tafel naar de laptop toe (voeding / usb-c)
- een kabel om laptop aan te hangen (windows/mac)
- automatische schakeling van bron systeem (wat bedoel ik daarmee; stel je hebt een mac mini aan het beeldscherm hangen, en je hangt een laptop aan een usb-c kabel die in een andere poort van het beeldscherm zit, dat het beeldscherm automagisch het beeldscherm van de zojuist aangesloten laptop extend naar de monitor, zonder dat je daarvoor een kabel uit het eerdere systeem (bv mac mini) hoeft te trekken, of om te zetten
- het beeldscherm moet 4k zijn, er mooi uitzien, maar niet de prijs van een studio display hebben, en niet te zwaar zijn. Vooral bedoeld voor thuiswerken in excel etc., misschien online tv, streaming platforms.. Dus goede speakers zijn welkom.

Ik heb al wel wat opties bedacht, maar dacht de vraag eens hier te stellen, misschien is er iemand met veel betere ideeen dan ik. Ik zet express even geen range voor budget neer, want wellicht beperkt dat wel een hele goede optie.

Grtz,

lesswood.

Ok, dus je hebt een mac georienteerd huis, en een werkgever die je windows laptop geeft.