wat voor connector is dit?

Pagina: 1
Acties:

• PheraX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:16
Ik wil mijn afzuigkap met een esp aansturen. Echter wil ik de bestaande elektronica niet beschadigen. De ventilator wordt aangestuurd via deze connector, maar ik kom er niet uit wat dit is. Herkend iemand dit?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bK2X8UZBAmka368QIrxEvdnHfCo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/JAHgcQgT5hRvLarf0XHI0osS.jpg?f=user_large

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:43
Zelfs al zou je weten wat het type van de connector is (connector fabrikant, serie, uitvoering), dan heb je daar toch nog helemaal niks aan zonder te weten wat voor aanstuursignalen er over de pinnen van de connector gaan?
Of heb je deze informatie toevallig al?

Het lijkt mij dat de fan van een afzuigkap overigens gewoon op 230V aangestuurd wordt. Dat zou ook de verhoogde pin-spacing verklaren van de connector (er mist steeds een pinnetje tussenin). Al is natuurlijk moeilijk te zien hoe groot de connector daadwerkelijk is op deze foto.
En blijkbaar wordt een helft ook vrij warm, gezien de bruine verkleuring op de hoek van het plastic.

Als je dat allemaal wel weet (en dus ook al een plan hebt hoe de fan met de esp te koppelen), dan zou je eens een foto van de volledige connector kunnen maken (zonder missend hoekje), en die door Google Lens of zo gooien. Kijken wat daar uitkomt.

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:59
In aanvulling op braincrash, vaak staat er ook wat tekst op de printplaat en/of op de service manual online. Voor dit laatste moet je wel weten welk model je hebt.

Om de vraag te beantwoorden.... 5 pin JST (ik denk ph oid?) connector. (Hangt af van grootte)
https://www.mattmillman.c...mmon-jst-connector-types/

[ Voor 36% gewijzigd door 99ruud99 op 23-12-2025 09:39 ]

• ocmer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:14
Ik neem aan dat je via de ESP dezelfde dingen wilt kunnen doen als die je met de drukknoppen op de afzuigkap kunt doen. Dan is het denk ik makkelijker om over iedere knop een relais te zetten en die aan te sturen via een ESP.

• PheraX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:16
De foto is van een forum ergens getrokken, die bruine vlekken zitten niet op mijn connector

Ik weet hoe de ventilator geschakeld worden. Het zijn 3 relais die om ste beurt aan mogen (niet tegelijk) en waar allemaal live op staat. (Ik ben even de naam kwijt)

Er zitten geen knoppen op mijn afzuigkap, alleen een afstandbediening...

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:07
kan je niet gewoon een dupont stekkertje over elke pin schuiven?

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Pagina: 1