Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik het om veel tabbladen open te hebben, maar verder is het vooral belangrijk dat het Cities: Skylines II kan draaien, wellicht Prison Architect 2 (tba) en daarnaast alle rotzooi van Aerosoft zoals the Bus. Slecht geoptimaliseerde simulatiespellen dus en equally CPU/GPU daardoor. Maar, het hoeft maar op 1 scherm 1080p en mag prima op 40fps als het dat maar structureel haalt en niet teveel hapert. C:S2 recommend een 5800X en een RX 6800 XT (16 GB).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen absoluut maximum, maar denk niet te hoog.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is mijn huidige pc, alles wat kan mag mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Omdat er op dit moment niet echt goede mogelijkheden zijn om geheugen of RAM te kopen, zat ik te denken aan dit lijstje:
- Het is een AM4 (helaas) om de 32GB DDR4 te kunnen hergebruiken, maar de 5800x loopt rondjes om de i5-8500 dus het is wel een upgrade
- Moederbord + koeler die daarbij horen
- Videokaart uit de BBG 1080p-game-pc
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee
Ga je overklokken?
Nee, wellicht automatische instellingen van de software
Wat verwacht je van ons?[i]
Is dit een goede deal? Heeft dit nog zin om nu te doen? Het voelt als een relatief goed geprijsde upgrade, omdat er geen ram, ssd of voeding nodig is. En dat is in de huidige tijd wel lekkah toch? Of is het weggegooid geld?
Ik gebruik het om veel tabbladen open te hebben, maar verder is het vooral belangrijk dat het Cities: Skylines II kan draaien, wellicht Prison Architect 2 (tba) en daarnaast alle rotzooi van Aerosoft zoals the Bus. Slecht geoptimaliseerde simulatiespellen dus en equally CPU/GPU daardoor. Maar, het hoeft maar op 1 scherm 1080p en mag prima op 40fps als het dat maar structureel haalt en niet teveel hapert. C:S2 recommend een 5800X en een RX 6800 XT (16 GB).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen absoluut maximum, maar denk niet te hoog.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is mijn huidige pc, alles wat kan mag mee.
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | Intel Core i5-8500 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B365M-ITX/ac | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1660 Super Ventus OC | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Interne harde schijven | WD Blue 2,5" (2018), 1TB (128MB cache) | € 59,98 | € 59,98 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Node 202 Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-L9i Bruin | € 44,- | € 44,- |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS | € 187,- | € 187,- |
| 1 | Voedingen | Corsair SF450 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Interne SSD's | Kingston A2000 500GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 290,98 | ||
Omdat er op dit moment niet echt goede mogelijkheden zijn om geheugen of RAM te kopen, zat ik te denken aan dit lijstje:
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X Boxed | € 164,54 | € 164,54 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B550I AORUS PRO AX | € 143,72 | € 143,72 |
| 1 | Videokaarten | ASRock AMD Radeon RX 9060 XT Challenger 16GB OC | € 379,- | € 379,- |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-L9a-AM4 | € 44,- | € 44,- |
| Totaal | € 731,26 | |||
- Moederbord + koeler die daarbij horen
- Videokaart uit de BBG 1080p-game-pc
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee
Ga je overklokken?
Nee, wellicht automatische instellingen van de software
Wat verwacht je van ons?[i]
Is dit een goede deal? Heeft dit nog zin om nu te doen? Het voelt als een relatief goed geprijsde upgrade, omdat er geen ram, ssd of voeding nodig is. En dat is in de huidige tijd wel lekkah toch? Of is het weggegooid geld?