Welke minipc voor proxmox + adguard + wireguard

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• keekeboo
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Mini-pc vervanging als thuisserver:
Momenteel heb ik Nuc8i3 met proxmox en drie containers: home assistant, wireguard en adguard.
De Nuc heeft regelmatig hitte problemen (100 graden) en slaat dan uit.
Tot groot ongenoegen van mijn vriendin want dan werkt de thuisautomatisering niet meer.
Omdat de Nuc ook soms problemen heeft met de idle-state zoek ik vervanging

De eisen zijn aan het systeem
- stabiel, 24/7 draaien.
- het moet stil zijn.
- niet teveel verbruiken
- het hoeft geen high-performance te zijn maar wel een stuk of 5-6 containers kunnen draaien (de drie bovengenoemde en een paar om mee te spelen of te testen).
- minimaal 2 USB poorten voor sensoren
- rond de 200 euro max.

Zelf kwam ik op de NUC 14 essential N250. Maar als ik ChatGPT vraag dan geeft ie aan dat dit net genoeg is maar niet over houdt en dat ik beter de HP EliteDesk 800 G3/G4 Mini kan kopen. Ondanks dat die uit 2017 is omdat het business-grade is, zou deze beter moeten zijn,

Eigenlijk heb ik twee vragen: is een business-grade server van 9 jaar oud inderdaad beter dan een instap-NUC van nu. En hebben jullie andere, betere suggesties (dan hoor ik ook graag waarom)

Alle reacties

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:37

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

1) nee. Typisch voorbeeldje van hoe vreemd AI soms kan hallucineren. Jouw keus is veel moderner en geschikter voor dit soort dingen
2) is een N150 systeempje zelfs niet gewoon genoeg? Inclusief 512gb ssd en 12gb ram vind je die op aliexpress al voor €150. En vast ook wel voor iets meer te vinden met 16GB, wat qua toekomstbestendigheid toch wel lekker is.

Lekker moderne chipset en volgens mij meer dan zat voor dit werk, maar ben benieuwd hoe anderen dit zien want ik ben ook niet heel erg thuis in proxmox

youtube.com/@hisrep

• keekeboo
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Dank voor je snelle reactie. Ik denk dat ik nog wel het eea over kan zetten uit mijn huidige NUC.

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:20
Je zou de aanbiedingen bij Beelink, Minisforum, GMKTec, etc. kunnen bijhouden. Iets boven budget bijvoorbeeld deze Minisforum TL50 of deze Minisforum X400. Op budget vind je bv. deze GMKtec NucBox G3 Plus Intel® Twin Lake N150