Slimme speakers, welke?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-01 19:30
Ik zoek voor mijn nieuwbouwwoning (nog op te leveren), slimme speakers. Het voornaamste doel is dat ik apparaten die dat ondersteunen (slimme stekkers, enkele slimme lampen) met mijn stem kan bedienen.

Ik gebruik al jaren de Google smart speaker , deze werkt prima voor mij. Maar deze is verouderd en niet meer verkrijgbaar.

Omdat ik nu gelijkvloers woon, heb ik er aan één genoeg.

Maar mijn nieuwbouwwoning heeft 2 etages. En ik kan mij zo voorstellen dat ik op iedere etage minimaal 1 slimme smart speaker zal moeten gaan aanleggen (via wifi).

Qua prijs / kwaliteit ben ik prima tevreden over de Google Smart speaker die ik al heb. Maar deze is dus niet meer leverbaar en zal dus op zoek moeten naar iets anders.

Nu zijn mijn vragen:
1. wat raden jullie aan? Bovenstaande in het achterhoofd hebbend. Heeft Google een opvolger van de speaker die ik al heb (en zo ja welke is dat, en werkt deze samen met mijn huidige)? Zo ja waar het beste aan te schaffen?
2. Toch switchen naar een ander platform (Amazon, ....)? Zo ja welke dan, en waarom?
3. Waar op te letten bij het hebben van meerdere smart speakers in huis? (hoe voorkom je dat de een reageert terwijl je op de andere spreekt? en ze elkaar niet storen?)
4. Andere tips/ of suggesties, zaken waar ik rekening mee moet houden?

Dank!

Beste antwoord (via pastafan op 23-12-2025 21:41)

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:19
pastafan schreef op maandag 22 december 2025 @ 19:54:
Nu zijn mijn vragen:
1. wat raden jullie aan? Bovenstaande in het achterhoofd hebbend. Heeft Google een opvolger van de speaker die ik al heb (en zo ja welke is dat, en werkt deze samen met mijn huidige)?
Google heeft een hele reeks van producten inmiddels: https://store.google.com/...re_nest_speakers_displays

Werkt allemaal prima bij elkaar samen
[/quote]
Zo ja waar het beste aan te schaffen?
[quote]
Je favoriete webshop. Die dingen verschillende nauwelijks in prijs. Eventueel kan je nog wat rondneuzen in de Pricewatch.
2. Toch switchen naar een ander platform (Amazon, ....)? Zo ja welke dan, en waarom?
De verschillen zijn nihil, maar wel een hoop werk om alles weer opnieuw te koppelen .
3. Waar op te letten bij het hebben van meerdere smart speakers in huis? (hoe voorkom je dat de een reageert terwijl je op de andere spreekt? en ze elkaar niet storen?)
Ze storen elkaar niet. Hier in huis staan er meerdere per verdieping. Soms komt het wel eens voor dat de speaker in de andere kamer reageert, maar als-ie daarna gewoon het (juiste) licht uit of aan doet zou ik me daar niet aan storen.

Spel en typfouten voorbehouden

Alle reacties

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:35

St@m

@ Your Service

Eenzelfde op marktplaats kopen?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• vogelmans
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 15:51
Sonos speakers werken met wifi, bleutooth en Google assistent. Je hebt ze met 230v aansluiting maar ook met een oplaadbare accu. Veel keuze in diverse prijsklasse en je kunt het systeem ook met verschillende speakers van Sonos uitbreiden.

Acties:
  • Beste antwoord

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:19
pastafan schreef op maandag 22 december 2025 @ 19:54:
Nu zijn mijn vragen:
1. wat raden jullie aan? Bovenstaande in het achterhoofd hebbend. Heeft Google een opvolger van de speaker die ik al heb (en zo ja welke is dat, en werkt deze samen met mijn huidige)?
Google heeft een hele reeks van producten inmiddels: https://store.google.com/...re_nest_speakers_displays

Werkt allemaal prima bij elkaar samen
[/quote]
Zo ja waar het beste aan te schaffen?
[quote]
Je favoriete webshop. Die dingen verschillende nauwelijks in prijs. Eventueel kan je nog wat rondneuzen in de Pricewatch.
De verschillen zijn nihil, maar wel een hoop werk om alles weer opnieuw te koppelen .
Ze storen elkaar niet. Hier in huis staan er meerdere per verdieping. Soms komt het wel eens voor dat de speaker in de andere kamer reageert, maar als-ie daarna gewoon het (juiste) licht uit of aan doet zou ik me daar niet aan storen.

Spel en typfouten voorbehouden