[pi-hole] play.tv

Pagina: 1
Acties:

• nexusPc
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 25-12-2025
Hi

Ik ben nieuw in de pihole wereld. Afgelopen weekend geinstalleerd op een raspberry pi en als DNS ingesteld op mijn router.
Ik zie alle queries binnenkomen en alles lijkt goed te gaan.
Ik merk echter dat het niet lukt om play.tv (stream van belgische zender; vroegere goplay) te streamen.
Welke whitelist hebben jullie ingesteld om het te doen werken?

Ik ben begonnen met alles dat hij blokkeert bij het starten van een video te whitelisten maar de lijst blijft maar groeien

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:51

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Kun je daar geen uitzondering voor aanmaken, dat deze rechtstreeks naar buiten gaat?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02:02
Welke blocklist gebruik je?
Uit ervaring weet ik dat die van OISD goed werkt met streamingdiensten.

Neem dan ook wel een DNS server die zelfs standaard niks blokkeert maar werk enkel met je blocklisten.

• nexusPc
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 25-12-2025
Ik maak voorlopig gebruik van de list die er by default was
https://raw.githubusercon...nBlack/hosts/master/hosts

Zal eens kijken naar de OISD

Dns die ik gebruik is die van cloudflare. Geen idee of die dingen blokkeert?

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02:02
https://adguard-dns.io/kb/general/dns-providers/
Dit is ook een leuke lijst met DNS Providers.

Normaal blokt 1.1.1.1 niks van Cloudflare.

Maar ik zou even die van OISD gebruiken en testen. Is van een Nederlander dus wel wat meer op de hoogte van Nederlandstalige streamingservices.

• pordkert
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 24-12-2025
nexusPc schreef op maandag 22 december 2025 @ 18:51:
Hi

Ik ben nieuw in de pihole wereld. Afgelopen weekend geinstalleerd op een raspberry pi en als DNS ingesteld op mijn router.
Ik zie alle queries binnenkomen en alles lijkt goed te gaan.
Ik merk echter dat het niet lukt om play.tv (stream van belgische zender; vroegere goplay) te streamen.
Welke whitelist hebben jullie ingesteld om het te doen werken?

Ik ben begonnen met alles dat hij blokkeert bij het starten van een video te whitelisten maar de lijst blijft maar groeien
Zijn het altijd totaal verschillende domeinen of zijn het subdomeinen die kunnen verschillen? Het komt soms voor dat er meerdere subdomeinen nodig zijn om te whitelisten. Wanneer de subdomeinen volgens een vast stramien zijn opgebouwd, kan je mogelijk een regex gebruiken. Bij d1.tweakers.net, d2.tweakers.net enz kan je dan volstaan met d[1-2].tweakers.net. Of je voegt tweakers.net toe als wildcard, is een vinkoptie bij domain management.

Kijk je trouwens via de query log van Pi-hole of in de browser zelf? Mogelijk dat de browser via F12 specifiekere informatie geeft onder netwerk.
Pagina: 1