Zonneplan Connect geeft data van verkeerde huis?

Pagina: 1
Acties:

• vaursechs
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 09-02 11:18
Iemand ervaring met de Zonneplan Connect die onjuiste waarden aangeeft?
Vanaf 1 januari ga ik over van Tibber naar Zonneplan, daarvoor heb ik gisteren de Zonneplan Connect ontvangen.

Deze heb ik reeds aangesloten op een p1 splitter van homewizard, samen met de Homewizard P1 meter en de Tibber Pulse.

Tot mijn verbazing kloppen de waarden van de Zonneplan Connect totaal niet met wat de Homewizard en Tibber Pulse aangeven (en overigens ook het display van de slimme meter zelf).
Ik heb een thuisaccusysteem wat het net op dit moment op 0 watt regelt, dit is ook netjes af te leven in de Tibber Pulse en Homewizard app, echter laat de Zonneplan Connect een verbruik van 1500 watt zien.

Suggesties? Ik heb de Connect al direct aangesloten op de P1 poort, zonder splitter en andere meters, maar het resultaat is hetzelfde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mXEn3s2DJmEFn1w2dS0-tDZTP1A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GZc94bKGpwNQKjyuX8j5LLZS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JrbktQwmijBQhSqpVi-w1AB5L7c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eyV99I18VsdhLDWnXdRhWhie.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tTPf4gG6fwGVeUhQJiCVi2HLaCo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LbbZmb8MORk9euaWtUY0oP4o.jpg?f=fotoalbum_large

120 kWh accu | Victron DESS met 3x Multi RS 6000 | SolarEdge SE20K | 25kWp aan zonnepanelen

• vaursechs
Het wordt nog veel gekker, ik heb de Zonneplan connect uit de P1 poort gehaald en deze ligt inmiddels ruim een uur op mijn bureau. Tot mijn verbazing zie ik in de app nog steeds een stroomverbruik.
Na verder onderzoek gedaan te hebben, zie ik dat:
- Het serienummer van de Connect in mijn app niet overeen komt met mijn connect
- Het serienummer van de slimme meter in de app niet overeen komt met mijn slimme meter
- Er een gasmeter in de app geregistreerd staat, terwijl ik helemaal geen gas aansluiting heb.

Het lijkt er dus sterk op dat er op de een of andere manier, een verkeerde Connect met mijn app gekoppeld is.
Helaas is het niet mogelijk om dit zelf aan te passen en de juiste connect te koppelen, dit moet via een medewerker van zonneplan... die momenteel niet aanwezig zijn en bovendien pas binnen 7 werkdagen op mijn probleem zullen reageren... Lekker dan 8)7

Was ik maar bij Tibber gebleven

120 kWh accu | Victron DESS met 3x Multi RS 6000 | SolarEdge SE20K | 25kWp aan zonnepanelen

• Vdvmark
  • Laatst online: 07:03
vaursechs schreef op zondag 21 december 2025 @ 14:29:
Het wordt nog veel gekker, ik heb de Zonneplan connect uit de P1 poort gehaald en deze ligt inmiddels ruim een uur op mijn bureau. Tot mijn verbazing zie ik in de app nog steeds een stroomverbruik.
Na verder onderzoek gedaan te hebben, zie ik dat:
- Het serienummer van de Connect in mijn app niet overeen komt met mijn connect
- Het serienummer van de slimme meter in de app niet overeen komt met mijn slimme meter
- Er een gasmeter in de app geregistreerd staat, terwijl ik helemaal geen gas aansluiting heb.

Het lijkt er dus sterk op dat er op de een of andere manier, een verkeerde Connect met mijn app gekoppeld is.
Helaas is het niet mogelijk om dit zelf aan te passen en de juiste connect te koppelen, dit moet via een medewerker van zonneplan... die momenteel niet aanwezig zijn en bovendien pas binnen 7 werkdagen op mijn probleem zullen reageren... Lekker dan 8)7

Was ik maar bij Tibber gebleven
Je had liever gehad dat de app alleen een scherm liet zien met melding: even geduld, deze app werkt vanaf 1-1-2026

• vaursechs
Vdvmark schreef op zondag 21 december 2025 @ 15:08:
[...]

Je had liever gehad dat de app alleen een scherm liet zien met melding: even geduld, deze app werkt vanaf 1-1-2026
Deze moet je me even uitleggen hoor? 2027 is nog meer dan een jaar in de toekomst?
Met Tibber heb ik nooit problemen gehad.

• JBtL
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 01:18
vaursechs schreef op zondag 21 december 2025 @ 13:20:
Iemand ervaring met de Zonneplan Connect die onjuiste waarden aangeeft?
Vanaf 1 januari ga ik over van Tibber naar Zonneplan, daarvoor heb ik gisteren de Zonneplan Connect ontvangen.

Deze heb ik reeds aangesloten op een p1 splitter van homewizard, samen met de Homewizard P1 meter en de Tibber Pulse.

Tot mijn verbazing kloppen de waarden van de Zonneplan Connect totaal niet met wat de Homewizard en Tibber Pulse aangeven (en overigens ook het display van de slimme meter zelf).
Ik heb een thuisaccusysteem wat het net op dit moment op 0 watt regelt, dit is ook netjes af te leven in de Tibber Pulse en Homewizard app, echter laat de Zonneplan Connect een verbruik van 1500 watt zien.

Suggesties? Ik heb de Connect al direct aangesloten op de P1 poort, zonder splitter en andere meters, maar het resultaat is hetzelfde.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zie je post - ik heb exact hetzelfde. Sinds 1/1/2026 over naar zonneplan vanaf tibber, en ik krijg de data binnen van het verkeerde huis - inclusief gasverbruik wat ik niet meer heb. De data van een dag terug en verder klopt wel, dus het lijkt erop dat de slimme meter alles wel goed doorgeeft. De zonneplan connect is alleen verkeerd gekoppeld. Is het ondertussen bij jou opgelost?

Remeha Elga Ace 4kW - MHI SRK ZS-W 4kW - 5355 Wp ZO - 1000 Wp vlak - 4200 Wp NW - 7x Jaga Strada + zelfbouw DBE - 3xVictron Multiplus II 48V 5000 + 62kWh LFP accu - DoucheWTW + 1.5kW 200l Smart Boiler