Mijn vraag:
Ik heb afgelopen zaterdag een nieuw beeldscherm gekocht (inclusief pixelgarantie).
In 1x raak, geen dode pixel kunnen vinden (ik heb 10 jaar geleden 11x moeten omruilen totdat ik er 1 had zonder dode pixels, en daar is niks aan overdreven haha).
Echter valt mij nu wel wat op onderin het scherm.
Niet heel erg storend maar ben nu vooral heel erg bezig met kijken of het beeld helemaal in orde is.
Ik zie helemaal onderin een hele rij ledjes van links naar rechts (heel minimaal zichtbaar).
Dat zie ik in de zijkanten en bovenkant niet.
Het is minimaal, ik denk ook niet dat ik de ledjes zelf zie maar het schijnen daarvan.
Even overdreven gezegd, donker/licht/donker/licht etc. Net alsof je een led strip in je handen hebt.
Ik wil nogmaals benadrukken dat het minimaal is, maar je ziet het wel.
Ik kom van een 24 inch af en dit is een 27 inch.
Is dat normaal vandaag de dag (hoort dit bij de gebruikte techniek)?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Oude: ASUS VS247HR (TN panel).
Nieuwe: ASUS VA279QG (IPS panel).
De nieuwe heeft Edge-lit led.
De oude heeft wel led maar welke kan ik nergens vinden.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Op google en tweakers heb ik geen zelfde vraag kunnen vinden.
Ook kan ik nergens een voorbeeld vinden van wat ik bedoel zodat ik het goed kan uitleggen/ laten zien.
Ik weet niet of mensen dit herkennen bij zichzelf of dit wel eens hebben gezien.
Wel heb ik foto's gemaakt maar het is op de foto erg moeilijk te zien.
Hopelijk is het effect toch een klein beetje te zien als je heel goed kijkt.

Ik heb afgelopen zaterdag een nieuw beeldscherm gekocht (inclusief pixelgarantie).
In 1x raak, geen dode pixel kunnen vinden (ik heb 10 jaar geleden 11x moeten omruilen totdat ik er 1 had zonder dode pixels, en daar is niks aan overdreven haha).
Echter valt mij nu wel wat op onderin het scherm.
Niet heel erg storend maar ben nu vooral heel erg bezig met kijken of het beeld helemaal in orde is.
Ik zie helemaal onderin een hele rij ledjes van links naar rechts (heel minimaal zichtbaar).
Dat zie ik in de zijkanten en bovenkant niet.
Het is minimaal, ik denk ook niet dat ik de ledjes zelf zie maar het schijnen daarvan.
Even overdreven gezegd, donker/licht/donker/licht etc. Net alsof je een led strip in je handen hebt.
Ik wil nogmaals benadrukken dat het minimaal is, maar je ziet het wel.
Ik kom van een 24 inch af en dit is een 27 inch.
Is dat normaal vandaag de dag (hoort dit bij de gebruikte techniek)?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Oude: ASUS VS247HR (TN panel).
Nieuwe: ASUS VA279QG (IPS panel).
De nieuwe heeft Edge-lit led.
De oude heeft wel led maar welke kan ik nergens vinden.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Op google en tweakers heb ik geen zelfde vraag kunnen vinden.
Ook kan ik nergens een voorbeeld vinden van wat ik bedoel zodat ik het goed kan uitleggen/ laten zien.
Ik weet niet of mensen dit herkennen bij zichzelf of dit wel eens hebben gezien.
Wel heb ik foto's gemaakt maar het is op de foto erg moeilijk te zien.
Hopelijk is het effect toch een klein beetje te zien als je heel goed kijkt.

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl