PokePower schreef op maandag 22 december 2025 @ 12:37:
Mijn vraag
Ik zou graag twee speakers achter mijn bank plaatsen, zodat ik deze "minder" hard hoef te zetten om wat te horen. Nu moet ik de TV harder zetten om wat te horen als de haard aan is, maar zou dus graag misschien twee speakers willen plaatsen
Relevante software en hardware die ik gebruik
Samsung televisie de de input nodig zou hebben voor het aansluiten van apparatuur. Het liefst draadloos, power kan via een stopcontact
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Het enige waar ik op dit moment op uitkom is een Surround 5.1 systeem, waarbij er steeds twee rear speakers zijn inbegrepen. Is dit ook los mogelijk? > Heb losse speakers gevonden, maar daar zie ik door de bomen het bos niet meer.
Dit betreft aankoopadvies en daarvoor hebben we een speciaal subforum alwaar je vraag beter onder de aandacht komt. Ik heb je topic daarheen verplaatst.
We vragen van iedereen daarbij wel een stukje eigen inzet, waarbij je ons meeneemt op je zoektocht. Hoe beter jij je voorwerk hebt gedaan en hoe gerichter je vragen, des te passender en helpender de antwoorden zullen zijn. Daarvoor hebben we dit format bedacht:
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?
Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Als je dat nog even kopieert naar je startpost en zo uitgebreid mogelijk invult, kunnen wij snel verder met jou helpen. Anders zullen we je topic helaas moeten sluiten.
Alvast een gerichte vraag:
Je wilt dus 2 speakers, naast je luisterpositie, omdat het geluid vanuit de televisie overstemt wordt door de haard. Je hebt het nu over rear-speakers en hoewel die inderdaad staan bij de oren van de luisteraar, zijn deze altijd bedoeld om effecten van achteren te laten horen in een surround opstelling. Dat geldt ook voor rear-speakers die met een soundbar worden meegeleverd.
Waar jij dus naar op zoek bent zijn gewoon front-speakers (voor het algemene geluidsbeeld) en eventueel ook een center-speaker (voor de spraak) die je zodanig afstelt / positioneert dat je ze kunt horen op jouw luisterplek.