Vraag

• herda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-12 11:11
Heb een vreemd probleem met de LG airco (LG PC12SQ.NSJ). Vanuit LG support krijg ik geen reactie en de dichtstbijzijnde installateur weet het ook niet, dan hier proberen :D
Sinds een week of 2, tijdens verwarm stand, maakt de unit een vaag "mechanisch" geluid en begint een cold restart te doen.
Twee keer dat de unti dit deed, ging die na 3x cold restart zonder problemen verder. Gisteren helaas niet en heb ik de stroom eraf moeten halen in de meterkast. Stroom er weer op en niks aan de hand.
Via de app zelf diagnose komt er niks uit, niks aan het handje. Er zit geen structuur in oid, de ene keer draait die de hele dag zonder problemen en de de dag erna ook. De andere keer, doet die dit na een flink aantal uur aangestaan te hebben.
Gisteravond eindelijk gelukt het op te nemen

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn :?

Alle reacties

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 24-12 15:53
Klinkt als een motortje wat "vastloopt". Heb je op/neer zijwaarde luchtverplaatsing aan staan op de binnenunit ?

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

• herda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-12 11:11
rvdgaag schreef op maandag 22 december 2025 @ 10:27:
Klinkt als een motortje wat "vastloopt". Heb je op/neer zijwaarde luchtverplaatsing aan staan op de binnenunit ?
Zo luister ik het ook, iets dat vastloopt. Ja, op/neer/zijwaarts staat inderdaad aan.