[Synology] Tailscale geen uitgaande connecties, geen ping

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• AvWijk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-12 21:44
Hallo,

Ik heb een set van 3 Synology NAS-systemen (DSM 7.x) die zijn ingesteld om dezelfde map te synchroniseren met Synology Drive/ShareSync. Dit werkt prima via IP-adressen binnen het lokale netwerk. Nu heb ik deze NAS-systemen elders geplaatst en gebruik ik de Tailscale-app voor de externe verbindingen. Tailscale werkte al prima voor toegang op afstand tot mijn NAS en is erg stabiel, maar het toestaan ​​van uitgaande Tailscale-verbindingen is dus niet stabiel.

Helaas is er een probleem met Tailscale voor de twee NAS-systemen die de uitgaande verbinding met de hoofd-NAS verliezen. Verbonden met de NAS via SSH kan ik geen ander Tailscale-adres meer pingen, waardoor de ShareSync-tool ook stopt met werken en geen verbinding meer kan maken met de hoofd-NAS om te synchroniseren.

Ik heb al een opstartscript voor root ingesteld om uitgaande verbindingen toe te staan ​​(in deze volgorde).

Dit werkt eventjes, maar zou graag wat meer permanents willen want om de zoveel tijd is er geen ping meer mogelijk.

Script 1 (boot/root)
code:
1
/var/packages/Tailscale/target/bin/tailscale up --reset --accept-routes --accept-dns=true

Script 2 (boot/root)
code:
1
sudo synosystemctl restart pkgctl-Tailscale.service

Script 3 (boot/root)
code:
1
/var/packages/Tailscale/target/bin/tailscale configure-host; synosystemctl restart pkgctl-Tailscale.service; /var/packages/Tailscale/target/bin/tailscale up --reset --accept-routes --accept-dns=true

Iemand dus een aanrader voor een cron script wat ik bijv. dagelijks draai zodat de verbindingen open blijven? De site van Tailscale zelf verwijst alleen maar naar het algemene restart script bij het starten:
code:
1
/var/packages/Tailscale/target/bin/tailscale configure-host; synosystemctl restart pkgctl-Tailscale.service
via https://tailscale.com/kb/...able-outbound-connections