Ik heb 2 pc's met een crosskabel verbonden. Nu werkt het filesharen wel en dit gaat ook niet langzaam of iets dergelijks, maar pingen van beide kanten werkt niet. Verder lukt het spelen van spellen ook niet. Heeft iemand enig idee waaraan dit kan liggen en hoe ik dit oplos. Heb al aardig wat rondgekeken op internet maar niks gevonden.
Hmmz... IP adressen uit het zelfde subnet?
bijv. 10.0.0.1 en 10.0.0.2, beide met subnetmask 255.0.0.0
Geef anders wat meer info over je IP configureatie.
bijv. 10.0.0.1 en 10.0.0.2, beide met subnetmask 255.0.0.0
Geef anders wat meer info over je IP configureatie.
Tja.... dat moet werken.
Maar dat doet het dus niet
gooi netbeui en ipx er uit, dan wordt duidelijker wat wel en niet werkt. Misschien heb je trouwens geen binding aan een van de netwerkkaarten zitten voor tcp.
In beide pc's zit een Target LAN Line PCI 10/100Mbps FE-NET CARD, moet toch kunnen? Verder had ik dit probleem ook met alleen het TCP/IP-protocol geïnstalleerd.
Verwijderd
Klinkt zeer veel op mijn probleem, alleen pingen is np.
En ik kan wel gamen, alleen na enkele min (is zeer varierend...) is conn lost. En dan kan je uiteraat niet pingen.
En ik kan wel gamen, alleen na enkele min (is zeer varierend...) is conn lost. En dan kan je uiteraat niet pingen.
Nee, bij mij in iedergeval niet goed.Op woensdag 19 september 2001 18:04 schreef s_broekhoven het volgende:
Tja.... dat moet werken.
Maakt niet uit, ik heb van alles al geprobeerd. Nu ga ik morgen ff bellen voor een realtek kaart, kijken of dat werkt. Je kan eventueel kijken bij mij link hieronder. Misschien kan je mij nog helpen, of misschien staat daar wel nuttige infoOp woensdag 19 september 2001 18:16 schreef wouter93 het volgende:
gooi netbeui en ipx er uit, dan wordt duidelijker wat wel en niet werkt. Misschien heb je trouwens geen binding aan een van de netwerkkaarten zitten voor tcp.
Er kan toch geen een of andere verborgen firewall in de weg zitten? Zover ik weet heb ik geen firewall geïnstalleerd.
Ik had bij UT trouwens wel 2x dat de ene pc een op de andere pc gestart spel zag, maar dan sprong de ping van 4 naar 9999 en als je wou beginnen kreeg je een connection failed.
Ik had bij UT trouwens wel 2x dat de ene pc een op de andere pc gestart spel zag, maar dan sprong de ping van 4 naar 9999 en als je wou beginnen kreeg je een connection failed.
die fire wall zou je toch moeten zien in ctrl+alt+del ?
moet je eens proberen alles daar af te sluiten. (behalve explorer)
dan moet volgens mij de eventuele firewall weg zijn...
je kunt ook ff kijken bij msconfig, of daar iets staat wat je niet vertrouwd.
*ding* Einde bericht *dong*
Verwijderd
Das duz precies wat ik heb. Alleen bij mij is het de ene keer dat het gelijk is, en de andere keer, 10 later ofzo...Op woensdag 19 september 2001 20:41 schreef Galahad het volgende:
Er kan toch geen een of andere verborgen firewall in de weg zitten? Zover ik weet heb ik geen firewall geïnstalleerd.
Verwijderd
Ligt niet aan firewall.Op woensdag 19 september 2001 21:21 schreef theborgnl het volgende:
die fire wall zou je toch moeten zien in ctrl+alt+del ?
Galahad, wat voor merk is jou netwerk kaart?
Ik herken het zo niet, Target LAN Line PCI 10/100Mbps FE-NET CARD
Het merk is gewoon Target met een National Semiconductor chip erop --> http://www.target-int.nl/txt/tx24047.htm.
Verder krijg ik als ik ipconfig doe het volgende:
PC1
0 Ethernet Adapter
IPadres: 0.0.0.0
subnetmasker: 0.0.0.0
(plus nog wat niet ingevulde info)
PC2
0 Ethernet Adapter
1 Ethernet adapter
IPadres: 169.nog iets (Zit nu op school)
subnetmakser: 255.255.0.0
Deze tweede is denk ik de pc2pc die op het msi mobo zit.
Maar die nullen kunnen denk ik niet goed zijn, hoewel alles wel goed geïnstalleerd staat (hardware + software).
Verder krijg ik als ik ipconfig doe het volgende:
PC1
0 Ethernet Adapter
PC2
0 Ethernet Adapter
1 Ethernet adapter
IPadres: 169.nog iets (Zit nu op school)
subnetmakser: 255.255.0.0
Deze tweede is denk ik de pc2pc die op het msi mobo zit.
Maar die nullen kunnen denk ik niet goed zijn, hoewel alles wel goed geïnstalleerd staat (hardware + software).
Ziet er naar uit dat de configuratie van TCP/IP op DHCP staat en dat je geen (werkende) DHCP server aan de binnenkant van je netwerk hebt...
Ik weet van WinGate dat deze eventueel ook als DHCP geconfigureerd kan worden, heb je meteen je verbinding gedeeld over je netwerk.
Ik weet van WinGate dat deze eventueel ook als DHCP geconfigureerd kan worden, heb je meteen je verbinding gedeeld over je netwerk.
Als je ook ipx en netbeui hebt aan staan dan verklaart dat de reden dat je wel kan filesharen.
Waarom je niet kan pingen heb je dan nog niet opgelost. in ieder geval unieke adressen gebruiken per machine, maar ja dat is al genoeg gezegd.
Waarom je niet kan pingen heb je dan nog niet opgelost. in ieder geval unieke adressen gebruiken per machine, maar ja dat is al genoeg gezegd.
Pagina: 1