Vraag

• 1Will
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 24-12 19:29
Mijn vraag
Ik heb sinds afgelopen week een prachtige Surface Laptop 7, dit werkt tot nu toe allemaal prima. Totdat ik vanochtend op werk (ben zzp'er, dus heb mijn eigen laptop) probeer in te pluggen op in de dock. Alles werkt, behalve het ethernet. Dus mijn vraag: heeft iemand hetzelfde issue gehad en is dit opgelost? En zie ik nog wat over het hoofd of kan ik nog andere dingen proberen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
- Surface Laptop 7 met Qualcomm Snapdragon X Plus chip, 16GB RAM, 256GB opslag
- HP Thunderbolt Dock 120W G4 met serienummer: 5CG409ZFDL

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Er staan geen updates open op mijn laptop, daarnaast via deze website alles geüpdated
- Ik heb de firmware geüpdated van de HP Dock via hier.
- De driver (Realtek USB Ethernet Controller (ARM)) van de HP dock heb ik ook via dezelfde website proberen te updaten, maar dit lukt niet. Hij downloadt wel, maar zodra ik op "volgende" na het accepteren van de voorwaarden in de licentieovereenkomst gebeurt er niets.

[ Voor 0% gewijzigd door 1Will op 22-12-2025 09:54 . Reden: Tekstuele aanpassing ]

Alle reacties

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-12 16:33

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wij hebben ook een paar Surface 7 (ARM) laptops, puur voor testen, ook deze werken niet met de dock welke bij ons geintergreerd zijn in de beeldschermen. Hier zijn (nog) geen compatible drivers voor. Dit soort zaken maakt het dat de ARM varianten nog niet echt aantrekkelijk maakt voor serieus gebruik, naast toch nog soms de onvoorspelbare issues met toch realtief standaard software, wat je zo hier en daar leest.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:10
Wat een complex ding zeg:
For ThunderboltTM Host systems, dock will use Intel 2.5 Gbps NIC. (To reach 2.5 Gbps speed, it requires infrastructure that supports 2.5GB Ethernet speeds.)
For Non-ThunderboltTM (Multi-Function) Host systems, dock will use Realtek 1.0 Gbps NIC.
Note: The Ethernet driver is needed on the host system. The host connection to the Thunderbolt G4 dock will determine which Ethernet NIC is active inside the dock. For ThunderboltTM connections, the Intel® I225 LMvP device is active. For USB-C®, or if ThunderboltTM mode is turned off, the Realtek 1.0 Gb/s Ethernet NIC is active. Only one Ethernet is active at one time.
Use the host side device manager to view Ethernet status.