Op zoek naar geluidsversterker

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Lvdv1313
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 22-12 18:13
Ik ben op zoek naar een tv geluid versterker met de volgende aansluitingen

luidspreker aansluiting naar Subwoofer en boxen L + R (push bite)
Video out port
aux L/R input
optical in TV
HDMI out (Naar TV)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F7zzT-T5KRuJVJ_KCxBXIVDGN3I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qAc4ebcPDxUMpRprIsdvFKFb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jMyWjulivYqPsg4S3o-gNCX3-24=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i3V5i2iE9v0EfJzv98xAIVfv.jpg?f=fotoalbum_large

Heeft iemand enige suggesties welke versterker ik hier voor kan gebruiken ik heb na tijdje zoeken nog niet eentje gevonden waar al deze ports op zitten en de push bite luidspreker aansluiting? Alvast bedankt!

het oude apperaat op de foto is: HB600 van LG

Heb zelf Denon AVR‑X580BT en paar soortgelijke gevonden maar tevens nog niet eentje gevonden met alle benodigde porten

[ Voor 6% gewijzigd door Lvdv1313 op 22-12-2025 10:43 ]

Alle reacties

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:45

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Een eigen inzet is op Tweakers verplicht. Wat heb je zelf al gevonden?

Welke versterker zien we op de foto's?

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-12 12:15
Volgens mij kan je daar de meeste 2.1 AVR apparaten wel voor gebruiken, maar wat je nu hebt is een speler/versterker met daarop afgestemde speakers en een subwoofer. De speakers en subwoofer daarvan zijn niet zodanig (mijns inziens) goed van kwaliteit dat het veel nut heeft om die te behouden. Ik zou voor een complete set gaan kijken.

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:12

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Lvdv1313 schreef op maandag 22 december 2025 @ 09:41:
luidspreker aansluiting naar Subwoofer en boxen L + R (push bite)
Wat is dit?

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
Zo te zien is dit wat de vraagsteller heeft, een LG HB-600 surround setje:
uitvoering: LG HB600

Dan is nog niet duidelijk wat nu de bedoeling is alleen.
Dat ding is een compleet apparaat met blu-ray speler er ook in.

De luidsprekertjes bij dat soort sets zijn vaak ook niet de moeite om iets anders bij te zoeken.

Ik zou zeggen zoek de goedkoopste Denon die je kan vinden, zoiets misschien: https://www.smitsarnhem.nl/avc-s660h-2ekans

De impendantie van de speakers bij die setjes wil nog wel eens apart zijn, maar zal vast hoog genoeg zijn om goed te gaan.

[ Voor 32% gewijzigd door RobbieT op 22-12-2025 15:00 ]

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 24-12 17:04
Zo te zien op de foto is dat een apparaat met een passieve subwoofer, receivers zoals de Denon (^^, door @RobbieT genoemd) hebben veelal een pre-out output voor een actieve sub (dus eentje met een ingebouwde versterker). Als je je huidige speakers wilt gebruiken heb je iets nodig als de Dayton Audio DTA-2.1BT2 Class D Bluetooth Amplifier. Deze heeft niet alle aansluitingen die je zoekt, zie daarvoor om naar een DAC zoals deze SMSL PS100 Multifunctional Audio Converter. Je analoge apparaat sluit je met een Jack naar tulp kabel aan op de AUX1 van de versterker. Als je nog DVD/BluRays speelt heb je ook nog een speler nodig, waarvan je de HDMI uitgang op je TV aansluit (bv. een Sony BDPS1700K Blu-ray-speler (2025)).

[ Voor 12% gewijzigd door martyw op 22-12-2025 23:20 ]

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
Daar ga je al met het geklooi met iets anders bij de speakers van zo’n setje zoeken.
Is echt zoiets van, koop zoiets alsjeblieft niet, begin meteen met desnoods tweedehands speakers en een gewone AV receiver

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:14

FeaR

In GoT we trust

Archer_VC10 schreef op maandag 22 december 2025 @ 14:08:
Volgens mij kan je daar de meeste 2.1 AVR apparaten wel voor gebruiken, ...
Set van TS heeft een passieve subwoofer, dat zie je op het gros van de AVR apparatuur juist niet. Yamaha had een exemplaar en Pioneer/Onkyo ook. Onkyo is bijvoorbeeld Onkyo TX-L50. Geen idee echter of de HDMI versie voldoende is voor @Lvdv1313 aangezien deze niet wordt genoemd en wat de verkrijgbaarheid/prijs van een dergelijk device nog doet.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-12 11:02
-

[ Voor 100% gewijzigd door Marcel Br op 24-12-2025 10:51 ]

Pagina: 1