Strepen in behang

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Peesve
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 01:12
Ik heb laatst mijn muur behangen met vliesbehang - voor het eerst. Hiervoor zat er ook vliesbehang op, deze heb ik eraf gehaald.
Nu zie je strepen in het nieuwe behang (zie foto).

Op foto’s van andere behangers met dit behang zijn deze lijnen niet te zien. Ik denk dan ook dat het niet aan het behang zelf licht. Er zitten geen oneffenheden in de muur, en de lijnen zijn niet precies op de randen van de stroken. Ik heb het behang al schoongemaakt met dreft, maar dit heeft verschil gemaakt.
Recht van voren is er overigens zo goed als niks
te zien.

Hebben jullie een idee wat dit is, en hoe ik het oplos?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2A2WXLbHCx0TOWFdBAXbItVHj5k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3XwXsZgXVAoZe0Q6Dc0ytgKE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rh9FhMhp_0utCviwm_bfmURb96c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4npAbcS6GWOVFitDKnO3chUj.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:03
Je moet vliesbehang toch altijd een keer verven? Dan ben je dat kwijt denk ik.

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:50
Strijklicht is een bitch....

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Peesve
Zeker…. Maar ik snap niet hoe het nu zo komt. De muur is helemaal glad, en ook als je met de hand voet komt het behang niet op deze plaatsen “omhoog” oid.

• bramassendorp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:20
Zit het precies op de behangnaad of zitten we tegen gipsplaat afstanden aan te kijken?

• Point.Flare
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:32

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Heb je die baan toevallig ondersteboven opgeplakt?

• Peesve
Het zit steeds iets naast de rand. Ik denk nu dat het inderdaad de gipsplaat is.

Ik begrijp alleen niet dat dit zo’n effect geeft, omdat je helemaal geen oneffenheid voelt met de hand, en het vorige behang dit effect ook niet liet zien. Het is ook niet of het behang er “er in wordt gezogen”. - maar ik vrees nu wel dat het eraf moet om er vanaf te komen.

Als ik een primer gebruik op de kale muur, voorkomt dat dat dit nogmaals gebeurd?

[ Voor 10% gewijzigd door Peesve op 21-12-2025 22:37 ]

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:03
Een lichte golving in het oppervlak kan je ook niet voelen met de hand.
Leg er eens een rechte lat langs.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• Peesve
Heb op de meeste punten van de strepen er een behangliniaal (60cm) tegen aan gehouden, maar deze sluit overal helemaal aan.
Zie bij twee lijnen dat er inderdaad een klein verschil is.

Is dit opgelost als ik het behang eraf haal en ik voorstrijk gebruik? Of is er meer nodig.

Ik lees nu online dat er een grote kans op schade van de gipswand is als ik het eraf haal. Als ik hetzelfde behang er overheen aanbreng, verdwijnt dit effect dan en wordt het dan wel egaal?

[ Voor 66% gewijzigd door Peesve op 22-12-2025 00:08 ]

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 00:43
Dit ga je er toch niet serieus weer afhalen?
Als het alleen vanuit een hoek te zien is.

Saus anders eens 1 wandje. Dat is de moeite niet. En check hier het dan is.

Zelfs met de strakste muren zie je wel eens iets met strijklicht

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

• Peesve
Haha Ik heb het vorige behang dat erop zat eerst geverfd, maar het strijklicht stoorde mij dermate dat ik dus opnieuw ben gaan behangen. Ik blijf het raar vinden dat het behang van de vorige bewoner niet dit had.
-
Er afhalen is inderdaad misschien wat extreem. Ik ben wel benieuwd of het weg gaat met een extra laag behang (en dan wel voorstrijk?). Ook goed om te weten, mocht ik ooit zat worden van dit behang en iets anders wil.
Pagina: 1