• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:32
Goedenavond,

Onlangs een nieuwe monitor besteld met de volgende aansluitingen: HDMI, displayport en usb hub.

Geen usb c pd dus. Nu heb ik op mijn oude schermen een ugreen revodok hangen waar 2 HDMI kabels in zitten en 1 kabel usb c naar de laptop.

Met dit nieuwe scherm ontkom ik er niet aan om met zo’n tussenstap mijn MacBook zonder HDMI poort aan te sluiten aangezien de monitor geen usb c pd heeft?

Hoe sluit ik idealiter de monitor zonder tussenkomst van de ugreen revodok aan op een laptop (met of zonder HDMI)?

Of kan ik iets met die usb hub doen? Zag iets staan als upstream en downstream?

Achteraf gezien was usb c pd toch wel het makkelijkste geweest.

Dank

.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:34
Je kunt de dock gebruiken voor usb-c die in je laptop zit en HDMI de dock uit en de monitor in. De andere oplossing is gewoon een usb-c naar HDMI-kabel/adapter te kopen of een USB-C naar Displayport-kabel.

Welke dat moet worden is afhankelijk van de specifieke monitor (resolutie, refreshrate, bitdiepte en versies van de poorten op de monitor). Dus als je even aangeeft om welke monitor en laptop het precies gaat, dan kunnen we het antwoord nog wat verfijnen.

• henidde
White Feather schreef op zondag 21 december 2025 @ 21:04:
Je kunt de dock gebruiken voor usb-c die in je laptop zit en HDMI de dock uit en de monitor in. De andere oplossing is gewoon een usb-c naar HDMI-kabel/adapter te kopen of een USB-C naar Displayport-kabel.

Welke dat moet worden is afhankelijk van de specifieke monitor (resolutie, refreshrate, bitdiepte en versies van de poorten op de monitor). Dus als je even aangeeft om welke monitor en laptop het precies gaat, dan kunnen we het antwoord nog wat verfijnen.
Het gaat om de LS37D802EAUXEN.

https://www.samsung.com/n...etupstand-ls37d802eauxen/

Ik heb een laptop van het werk, HP, en zelf een MacBook Air m3.

Beide sluit ik nu via de ugreen Dock aan op 2 schermen. Dat wordt nu dus op 1 groot scherm is het idee. Had gehoopt die Dock eruit te kunnen halen. Niet dus..

Of toch de Dock om de maximale specs UHD te waarborgen?

.

• White Feather
De MacBook kan gewoon met een kabel van USB-C naar Displayport (minimaal versie 1.2).

Welke HP laptop heb je precies? Hij heeft ondersteuning nodig voor USB-C Alternate Mode en dan Displayport ondersteunen. Als hij dat niet kan, dan zal het Dock een Displaylink-Dock zijn en heb je die nodig om je monitor aan te sluiten.

• henidde
White Feather schreef op maandag 22 december 2025 @ 12:24:
De MacBook kan gewoon met een kabel van USB-C naar Displayport (minimaal versie 1.2).

Welke HP laptop heb je precies? Hij heeft ondersteuning nodig voor USB-C Alternate Mode en dan Displayport ondersteunen. Als hij dat niet kan, dan zal het Dock een Displaylink-Dock zijn en heb je die nodig om je monitor aan te sluiten.
Dank. De ugreen revodok gaat denk ik wel lukken voor beide laptops - uiteinde revodok is usb c en die plug ik in de laptop en vanuit revodok een HDMI kabel naar de monitor. Of lever ik dan in ten opzichte van functionaliteiten (displaylink) in vergelijking met de opties die jij aandraagt? Of maakt het niks uit?

En jij verkiest liever displayport boven HDMI?

[ Voor 3% gewijzigd door henidde op 22-12-2025 13:09 ]

.

• White Feather
Displaylink is qua response gewoon minder fijn en wil je dus liever niet.
Displaylink werkt door een fictieve videokaart te maken en de data over usb naar het dock te sturen. Het dock maakt van die usb-data weer een videosignaal. Leuk voor Full-HD, maar niet voor 4K. Dan draaien films/youtube gewoon niet vloeiend.

Het mooiste is dus 1 kabel voor zowel de Apple als HP.

En ik zou zeker voor Displayport gaan als je kunt. De monitor heeft wel HDMI, maar de monitor is 10 bit en die haal je niet tegelijkertijd met de volledige kleurinformatie. Dan moet je je monitor dus op 8 bit zetten en dat is zonde als hij gewoon 10 bit kan. Ik zie die kleurschakeringen dan, dus mindere kwaliteit beeld.

Maar zolang we niet weten welk dock het precies is, weten we ook niet of het dock überhaupt de monitor op 4K kan aansturen.

En zolang we niet precies weten om welke HP het gaat, dan weten we niet welke mogelijkheden daar zijn.
Pagina: 1