Advies geluidsinstallatie voor thuiskantoor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jwpi
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22:08
Ik zoek een?
Kleine versterker + kleine speakers (+DAC?) voor een home office - en als we toch bezig zijn, eventueel een microfoon onder het vast scherm

Wat is je budget?
Geen idee - tot 500 EUR of iets meer?

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Dit is duidelijk: betere sound bij conference calls + betere sound bij het luisteren van muziek

Wat heb je zelf al gevonden?
Nog niet echt rondgekeken. Ik heb in ons huis wel een systeem met 4 blusound versterkers (groot en klein) - dus een versterkertje dat compatibel is met BluOS zou een optie kunnen zijn, maar ik ga waarschijnlijk toch alleen maar muziek vanop m'n laptop spelen dus geen verplichting.

Qua speakers ben ik wel tevreden van kleine Q Acoustics speakers die in een kleine ruimte hebben staan (al 10j oud) - dus bookshelf van dat merk zou een optie kunnen zijn.

Ik ga ervan uit dat de speakers bedraad zullen zijn (draden kan ik wergwerken onder de tafel) - geen ervaring met wifi speakers.

Extra informatie ik heb alles verbonden via een docking station - de DAC zou dan liefst ook te verbinden zijn met de docking station en zo naar de versterker (die ik onder de tafel zou plaatsen), zodat ik effectief maar één USB-C kabel in de laptop moet pluggen en mijn bureau heel leeg blijft

Veel dank!

Alle reacties

• KernelPanic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:53
Zelf heb ik een Fosi Audio V3 versterker staan in combinatie met een Fosi Audio Q6 Dac in combinatie met een setje Q acoustics 3020.

Andere optie dat je voor actieve luidsprekers gaat, ook daar heb je voldoende keuze maar zelf heb ik liever losse componenten.

• jwpi
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22:08
KernelPanic schreef op zondag 21 december 2025 @ 19:13:
Zelf heb ik een Fosi Audio V3 versterker staan in combinatie met een Fosi Audio Q6 Dac in combinatie met een setje Q acoustics 3020.

Andere optie dat je voor actieve luidsprekers gaat, ook daar heb je voldoende keuze maar zelf heb ik liever losse componenten.
Dank je! Ziet er goed uit. En heb je ervaring met zo'n dac aan te sluiten via een docking station?

• KernelPanic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:53
jwpi schreef op zondag 21 december 2025 @ 19:52:
[...]

Dank je! Ziet er goed uit. En heb je ervaring met zo'n dac aan te sluiten via een docking station?
Zo gebruik ik het zelf ook, Docking of KVM aangesloten met USB op de DAC. Op deze manier gebruik ik mijn werk laptop met mijn set en ook mijn eigen desktop.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:16
Als het gewenste volume niet al te hoog is, kan je de Adam Audio D3V overwegen, zie: https://www.adam-audio.com/en/desktop/d3v/ en hier de metingen/review: https://www.erinsaudiocorner.com/loudspeakers/adam_d3v/ . Dan ben je met 300 euro gewoon klaar.

Die kan direct met USB-C op de laptop worden aangesloten.

[ Voor 6% gewijzigd door Ramon op 21-12-2025 20:28 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:01
Adam Audio heeft inderdaad leuk spul v.w.b. actieve speakers.
Ik gebruik zelf de Adam Audio T5V op staander met een Audio Interface ertussen.
Voordeel daarvan is dat ik daarmee zowel de speakers als mijn headset (inclusief microfoon) kan aansluiten via USB-C via een docking station. Let wel dat je voor sommige Audio Interfaces drivers moet kunnen installeren op je laptop. Niet iedere werkgever laat dit toe.
Combinatie van dit alles zit rond de 500 euro (afhankelijk van hoe fancy je je Audio Interface wil maken :) ). Peanuts eigenlijk als je het resultaat hoort.

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:57

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik heb de titel even in het Nederlands vertaald.
Pagina: 1