Upgraden van videokaart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jeffrey1989
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 18:18
Goedemiddag allemaal,

Heb een vraag over upgraden van mijn videokaart.
Sinds kort ben ik weer begonnen met gamen op mijn oude pc en wil dus mijn videokaart upgraden naar wat nieuwers. Ik speel sinds kort dus minecraft en wil in toekomst meer indie games gaan spelen op mijn pc.

Specs van mijn pc:

CPU : Amd ryzen 7 3700x
Moederbord : Asus Prime X570 Pro
Intern geheugen : 64GB ddr4 corsair
Voeding : Seasonic Prime GX-750 ( 750 watt)
Videokaart : Nvidia GTX 970
Beeldscherm : 1440P 180 HZ scherm van LG

Nu lees ik overal dat de nieuwe 9070XT van amd een goede videokaart is voor deze resolutie, en mijn vraag is Kan deze in mijn systeem? Of gaat dat een probleem vormen met mijn voeding of cpu? Ga uiteindelijk wel sparen voor een nieuwe PC maar hoop een periode te kunnen overbruggen met een andere videokaart erin die ik dan kan meeneem naar mijn nieuwe pc,

Alvast bedankt voor reacties,

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:07
Dat kan heel goed. Even aankijken hoe de cpu zich houdt maar die upgraden, naar een 5800X(T) ofzo, hoeft ook niet de hele wereld te kosten. Kan je er weer een paar jaar tegen.

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:09

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Als je deze video ziet:
YouTube: REALISTIC CPU Scaling - RTX 5070 & RX 9070 XT

kom je erachter dat je met ook een 3600X icm een RX 9070 of 5070 nog heel prima kan gamen op 1440P (met natuurlijk 32GB ram). Kortom, ik zou gewoon lekker me die GPU beginnen, je ram en psu doen het al dus je kan simpwelweg alleen die upgrade doen. Rest is denk ik echt niet nodig, tenzij je in diverse games cpu load van 100% ziet terwijl de GPU minder doet, dan zou je idd eventueel nog een stapje naar de 5xxx serie kunnen doen.

Wel handig: begin met een firmware update van het moederbord voor je de nieuwe GPU erin doet. Voorkomt gezeur achteraf.

youtube.com/@hisrep

• JappieR
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:35
Gewoon uit nieuwsgierigheid, hoeveel reepjes geheugen gebruik je en wat is de snelheid daar van? Heb je misschien een linkje naar jou type geheugen?

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Mij lijkt ook een upgrade van de GPU zinvol want je huidige videokaart is wel al een oudje, maar of het wijs is nu dan een laatste nieuwe en duurdere videokaart te kopen. Probleem is een beetje dat je verder nog geen tijdsplanning hebt wanneer je een nieuw systeem wilt gaan bouwen. Denk dan dat je beter tegen die tijd dan kan kijken voor ook een nieuwe GPU en nu een wat eenvoudigere passende GPU bij de rest van het systeem kan pakken.