Mijn vraag
... Hallo allemaal,
Ik loop al een tijdje tegen een hardnekkig probleem aan met mijn warmtepompinstallatie en hoop dat iemand met praktijkervaring kan meekijken. Het duurt 10 tot 12 uur tot dat de 300l tank van tapwater 5 graden is opgewarmd. Ook wordt de vloerverwarming cv leidingen warm, wat volgens mij niet de bedoeling is. Als ik de pompstand minimaal zet dan is de tank binnen 2 uur opgewarmd zet ik m op middenstand of hoog dan doet het systeem er heel lang over.
Zou het kunnen zijn dat de driewegklep defect is?ook is er temperatuur verschill van de Wp naar de verdeler van 10 tot 12 graden.
Er zijn hier monteurs geweest maar niemand kan me helpen.
Installatie
• Warmtepomp: Panasonic Aquarea (WH-SDC07H3E5 / vergelijkbaar)
• Tapwatertank: 300 liter
• Buffervat: 50 liter
• Afgifte:
• Beneden: vloerverwarming met lvt mengverdeler solar plus LTV met pomp
• Boven: standaard radiatoren
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
ik merk dus,
als ik de pompstand van de verdeler verzet dat het invloed heeft met het opwarmen van de warmwater tank( tapwater)
Als ik hem op minimaal zet. Heb ik te weinig flow om de vloer goed te verwarmen. En als ik op maximale pompstand zet dan duurt het heel lang voor dat het tapwater is opgewarmd
Instellingen staan verder goed.
Met vriendelijke groet,
Bas
... Hallo allemaal,
Ik loop al een tijdje tegen een hardnekkig probleem aan met mijn warmtepompinstallatie en hoop dat iemand met praktijkervaring kan meekijken. Het duurt 10 tot 12 uur tot dat de 300l tank van tapwater 5 graden is opgewarmd. Ook wordt de vloerverwarming cv leidingen warm, wat volgens mij niet de bedoeling is. Als ik de pompstand minimaal zet dan is de tank binnen 2 uur opgewarmd zet ik m op middenstand of hoog dan doet het systeem er heel lang over.
Zou het kunnen zijn dat de driewegklep defect is?ook is er temperatuur verschill van de Wp naar de verdeler van 10 tot 12 graden.
Er zijn hier monteurs geweest maar niemand kan me helpen.
Installatie
• Warmtepomp: Panasonic Aquarea (WH-SDC07H3E5 / vergelijkbaar)
• Tapwatertank: 300 liter
• Buffervat: 50 liter
• Afgifte:
• Beneden: vloerverwarming met lvt mengverdeler solar plus LTV met pomp
• Boven: standaard radiatoren
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
ik merk dus,
als ik de pompstand van de verdeler verzet dat het invloed heeft met het opwarmen van de warmwater tank( tapwater)
Als ik hem op minimaal zet. Heb ik te weinig flow om de vloer goed te verwarmen. En als ik op maximale pompstand zet dan duurt het heel lang voor dat het tapwater is opgewarmd
Instellingen staan verder goed.
Met vriendelijke groet,
Bas
:strip_exif()/f/image/kgmChPnTme1slA5dgCiQefew.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4PZPZh2rEGhHWtbpgrpQde1k.jpg?f=fotoalbum_large)