In 2018 heb ik meerdere binnenmuren geschilderd met latex. Vooraf heb ik op diverse plekken naden afgekit. Enkele jaren later zie ik dat de muurverf ter hoogte van deze gekitte naden is verkleurd: de kleur wordt daar duidelijk donkerder dan de rest van de muur.
Gebruikte materialen:
1. Muurverf: Sikkens Alpha Projecttex
2. Kit: vermoedelijk BISON Super acryl schilderskit
Volgens de productinformatie is deze kit overschilderbaar en UV-bestendig.
:strip_exif()/f/image/fJxfrXoK7SfOOUTF6nb75YOA.jpg?f=fotoalbum_large)
Tijdens de kerstvakantie ben ik van plan de muren opnieuw te schilderen, dit keer in een andere kleur. Voordat ik begin, zit ik echter met de volgende vragen waar ik online geen duidelijk antwoord op kan vinden:
1: Wat is waarschijnlijk de oorzaak dat mijn muurverf verkleurt op plekken waar een overschilderbare acrylaatkit is gebruikt?
2: Bestaat de kans dat dit probleem opnieuw optreedt als ik direct een nieuwe laag muurverf aanbreng? (Als het niet noodzakelijk is, wil ik het voorstrijken van alle naden liever vermijden.)
Alle inzichten of praktijkervaringen zijn welkom.
Gebruikte materialen:
1. Muurverf: Sikkens Alpha Projecttex
2. Kit: vermoedelijk BISON Super acryl schilderskit
Volgens de productinformatie is deze kit overschilderbaar en UV-bestendig.
:strip_exif()/f/image/fJxfrXoK7SfOOUTF6nb75YOA.jpg?f=fotoalbum_large)
Tijdens de kerstvakantie ben ik van plan de muren opnieuw te schilderen, dit keer in een andere kleur. Voordat ik begin, zit ik echter met de volgende vragen waar ik online geen duidelijk antwoord op kan vinden:
1: Wat is waarschijnlijk de oorzaak dat mijn muurverf verkleurt op plekken waar een overschilderbare acrylaatkit is gebruikt?
2: Bestaat de kans dat dit probleem opnieuw optreedt als ik direct een nieuwe laag muurverf aanbreng? (Als het niet noodzakelijk is, wil ik het voorstrijken van alle naden liever vermijden.)
Alle inzichten of praktijkervaringen zijn welkom.