partities

Pagina: 1
Acties:

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-04 20:40
Hallo,
Ik heb nu 2 schijven
C:\ - G:\ is de 30 gig
H:\ is de 8,4 gig

de H:\ wordt vervangen(door conflicten met mobo) door een nieuwe 40 gig

zou ik de data van de H:\ op de bijvoorbeeld G:\ kunnen zetten, dan deze schijf eruit halen, neiuwe schijf er in.
dan de data van de C:\ tot en met de H:\ op de nieuwe schijf zetten, die dan dus H:\ heet.
vervolgens de C:\ tot en met G:\ op nieuw partitioneren, dan de data weer op deze gepartitioneerde schijf zetten, dan de H:\ (niewe schijf) partitioneren

volgens mij raak ik zo mijn data niet kwijt, wel een flinke klus, maarja. kan iemand fff zeggen wat ie er van vind, en of ik idd mijn data niet kwijt raak, THX!
alexander

Verwijderd

Lijkt me niet dat je gegevens kwijt zal raken. Tenzij je mappen met dezelfde naam op verschillende schijven ineens op 1 schijf gaat zetten. Maarja, das logisch...
Je kan natuurlijk ook de nieuwe schijf meteen zo partitioneren als dat je je oude schijf wilt partitioneren. Kan je meteen de gegevens neerzetten op de nieuwe schijf zoals je ze wilt hebben. Vervolgende de oude schijf partitioneren zoals je de nieuwe wilde hebben. Scheelt je in ieder geval een keer de complete data overzetten.
Of zit ik nu scheel te denken ? :?

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Met Norton Ghost en Linux kan dit probleemloos.
Als je dit echter met een Windows probeert loop je gerandeert het risico ALLES kwijt te zijn, want Windows regeert echt vreemd op partitie wijzigingen.
Probeer Norton Ghost te bemachtigen of een Linux dude :)

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-04 20:40
jaja, ik norton ghost van mij lenen, denk ik....maar is dat niet erg ingewikkeld programma?
en dat idee van die 2 schijven is leuk, maar mijn neiwue wordt 40gig, en oude is 30, dus dan kloppen de partities niet geheel meer denk ik