'upgrade' huidige game pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Rob_Borgman
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 22-12 08:22
Goedemorgen allemaal,

Helaas is de voeding defect (valt onder garantie), ik heb hier kortsluiting in gehad waardoor ik de pc toch uit elkaar moet halen. Echter geeft mij dit wel de mogelijkheid om nog eens goed te kijken naar het systeem. Ik weet dan ook niet of het nodig is maar zien jullie ook een passende mogelijkheid tot verbeteren? Ik ben bereid om zo'n 300 euro bij te betalen met de gedachte dat ik het 'oude' onderdeel dan verkoop.

Ik speel voornamelijk Battlefield, red dead redemption en strategie games.

Mijn huidige componenten:
AMD Ryzen 7 7700X Boxed - Processor4.5 GHz (5.4 GHz) - 8-cores - 16 threads - 40 MB c
ASUS TUF GAMING B650-PLUS - MoederbordATX - Socket AM5 - AMD B650 - DDR5
ASUS TUF Gaming Radeon RX 7800 XT OC Edition - Vid16GB GDDR6X
NZXT Kraken 360 - Vloeistof-koelsysteemafmeting radiator 360mm
Kingston FURY Beast RGB Black - GeheugenDDR5 - 32 GB: 2 x 16 GB - 288-PIN - 6000 MHz / PC5
Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart - MidtoATX, microATX, Mini-ITX, Extended ATX -
Be quiet! Pure Power 12 M 850W - VoedingATX12V 3.0, EPS12V 2.92 - 80 Plus Gold - 850 Watt

Beeldscherm
AOC AGON Q27G3XMN - 27"

Ik hoor graag van jullie, bedankt _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door Rob_Borgman op 21-12-2025 10:34 ]

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:29
Welk onderdeel is defect? Want ik denk dat dat het handigst om te vervangen :)

Op welke resolutie speel je?
Welke spelletjes / programmas gebruik je?
Welke kast heb je?
Welke voeding heb je?

Algemeen; 7700xt is al behoorlijke gpu, 7700x is ook al behoorlijke cpu. Waar loop je tegenaan? Download MSI afterburner en speel wat spelletjes (na repareren defect), dan kan je achteraf zien welk onderdeel boven 95% zit. Als dit bij meerdere onderdelen is heeft het weinig nut 1 onderdeel te vervangen.

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:26

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik snap hier de logica ook niet helemaal van, als wij hier allemaal onderdeel A roepen terwijl onderdeel B kapot blijkt te zijn en vervangen moet worden, dan is dat toch waar het budget heen gaat?

Overigens zit er niet iets tussen waarvan ik denk dat het 1-2-3 voor €300 een upgrade gaat kunnen zijn/

youtube.com/@hisrep

• Rob_Borgman
Ik heb de post even geüpdate waardoor het duidelijker is. Het betreft namelijk de voeding welke defect is (kortsluiting) welke vervangen gaat worden onder garantie. Deze had ik ook bewust niet in de componenten lijst opgenomen omdat ik dacht dat het zo duidelijk zou zijn.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:38
Zou eerst inderdaad testen,

Want voeding kapot kan ook betekenen dat er misschien nog wat anders bij mee is gegaan.

Dat zou ik eerst testen, voordat je wat gaat vervangen.

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12:53
Het is een vrij nieuwe voeding, die valt nog onder garantie. Hoe is die kortsluiting ontstaan?

• Rob_Borgman
@martyw Ik wou de computer 10 cm opzij verplaatsen en toen klapten de stoppen eruit. Toen heb ik een elektricien laten langskomen en die heeft toen bevestigd dat de kortsluiting ontstaat in de voeding van de computer. Deze heb ik nu ter reparatie / vervanging aangeboden bij Azerty en ik hoop dat er verder niks beschadigd is.
Pagina: 1