Mijn scanner doet het niet meer sinds ik een crash heb gehad. Diverse telefoontjes met de Epson helpdesk mochten tot nu toe niet baten. De laatste keer werd er gezegd dat het probleem zat bij de IRQ. Daar moet ik meer van vrijmaken. Hoe doe je dat? Wie kan mij helpen?
Welk OS gebruik je?
In space no-one can hear you scream | http://www.google.com
Heb je in je bios alles op auto staan?
Is het een usb/parallel/serieel scanner?
Wat heb je allemaal in je bak zitten, op welke irq's?
Is het een usb/parallel/serieel scanner?
Wat heb je allemaal in je bak zitten, op welke irq's?
Verwijderd
Als het usb is maken de irq's geen reet uit iig. En je kan geen irq's vrijmaken. Je kan wel irq's asignen aan aparaten
Het is een scsi- scannerOp woensdag 19 september 2001 21:52 schreef Dribbeltje het volgende:
Als het usb is maken de irq's geen reet uit iig. En je kan geen irq's vrijmaken. Je kan wel irq's asignen aan aparaten
Hoe kun je irq's asignen aan apparaten? Kun je dat uitleggen? Ik heb er niet zoveel verstand van.
Operating SystemOp donderdag 20 september 2001 22:37 schreef kek3 het volgende:
[..]
Wat is OS?
Je besturingsprogramma dus
Bijv; Windows 95, Windows 98, Windows 98 Second Editon (Windows 98Se), Windows 2000, Windows Me (Millenium) Windows XP
Of Linux etc..
Ik kreeg onderstaand mailtje van de topic starter:
DOM DOM DOM Ik lees helemaal verkeerd vandaag (zou 't komen door de hoeveelheid bier?
)
Een scsi scanner..hmm ik zou de laatste aspi drivers proberen te downloaden en die te installeren (aspi heet dat toch bij scsi?)
Hou tijdens het opstarten, DEL ingedrukt. Meestal kom je hierdoor in het BIOS. In het BIOS kun je noodzakelijke dingen aan je computer wijzigen, zo ook het toewijzen v/d irq's. Ik heb geen zin om nu te kijken waar de optie PNP OS in je BIOS hangt, maar die kun je misschien veranderen. Dan save je het BIOS en dan start je je computer opnieuw op.Heb je in je bios alles op auto staan? Weet ik niet
Is het een usb/parallel/serieel scanner? scsi
Wat heb je allemaal in je bak zitten, op welke irq's? Al het gebruikelijke plus een mouse-pen tablet en een digitale camera. Het probleem is dat ik van irq's geen verstand heb, dus ik weet ook niet waar ik ze op heb zitten.
Gegevens: Pentium 2 266mhz,128mb ram
DOM DOM DOM Ik lees helemaal verkeerd vandaag (zou 't komen door de hoeveelheid bier?
Een scsi scanner..hmm ik zou de laatste aspi drivers proberen te downloaden en die te installeren (aspi heet dat toch bij scsi?)
Bedoel je met aspi drivers de meest up to date drivers voor de scanner of iets speciaals voor de scsi? Ik heb al de meest recente driver voor de scanner gedownload en geïnstalleerd, maar dat hielp weinig. Misschien is het nog handig om te vermelden dat mijn systeem zes a zeven scanners detecteert en als ie toevallig de goeie gebruikt bij een scan-opdracht, dan scannt ie ook nog prima! Alleen pakt ie meestal de verkeerde. De andere verwijderen via apparaatbeheer helpt ook, maar wanneer ik de computer opnieuw opstart heeft ie weer zes scanners!Op vrijdag 21 september 2001 00:20 schreef Hoicks het volgende:
Ik kreeg onderstaand mailtje van de topic starter:
[..]
Hou tijdens het opstarten, DEL ingedrukt. Meestal kom je hierdoor in het BIOS. In het BIOS kun je noodzakelijke dingen aan je computer wijzigen, zo ook het toewijzen v/d irq's. Ik heb geen zin om nu te kijken waar de optie PNP OS in je BIOS hangt, maar die kun je misschien veranderen. Dan save je het BIOS en dan start je je computer opnieuw op.
DOM DOM DOM Ik lees helemaal verkeerd vandaag (zou 't komen door de hoeveelheid bier?)
Pagina: 1