Ik heb een krachtgroep naar de schuur/werkplaats. Er zit een aansluiting (via frequentiregulaar) naar mijn 400V beregeningspomp en eentje in de schuur voor oa mijn compressor (Airpress HL425-100 (230V)
De compressor is aangesloten op een Combi WCD.
Omdat hij verderop in de chuur staat (verder van de werkplaats) wil ik hem schakelen (aan/uit) via een HomeWizard energy socket. En dat gaat prima.
Maar gisteren bleek de krachtgroep installatie-automaat eruit was gesprongen. (niet de aardlek). Inschakelen en de boel draait weer als een zonnetje.
Toch zet me dit aan het denken:
En zou een softstarter (Airpress heeft deze niet ingebouwd) dan een oplossing kunnen zijn.
Alvast dank, Marten
De compressor is aangesloten op een Combi WCD.
Omdat hij verderop in de chuur staat (verder van de werkplaats) wil ik hem schakelen (aan/uit) via een HomeWizard energy socket. En dat gaat prima.
Maar gisteren bleek de krachtgroep installatie-automaat eruit was gesprongen. (niet de aardlek). Inschakelen en de boel draait weer als een zonnetje.
Toch zet me dit aan het denken:
- De compressormotor geeft een vrij hoge opstart piek van rond de 3800 watt. Heel even, valt meteen terug naar 2200 Watt (het wattage van de motor, 3 pk/2,2 kW). Ik zie dat in de HomeWizard grafiek live bij het aanzetten)
- Maar ja, die motor (239V) is uiteraard aangesloten op 1 van de drie fasen.
En zou een softstarter (Airpress heeft deze niet ingebouwd) dan een oplossing kunnen zijn.
Alvast dank, Marten
:strip_exif()/f/image/AYZuyk4vgFAUTkF41EyXSYxd.jpg?f=fotoalbum_large)