Sony autoradio en wireless CarPlay?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb een Sony XAV-AX3250 radio met wired CarPlay en vraag me af of iemand een dongle heeft om wired naar wireless CarPlay om te zetten die werkt met deze radio. Mijn ervaring tot nu toe is dat het lastig is een werkende dongle te vinden en dat dit te maken heeft met de Sony radio zelf.

Ik heb de nieuwe AAWireless Two+ geprobeerd maar deze gaf problemen met verbinding maken. Dit lukte 1 keer maar het beeld haperde en stotterde. Na verschillende resets en nieuwe pogingen besloten de dongle terug te sturen. Daarna heb ik een Chinese Pionray 2in1 dongle gekocht. Deze werkte prima wat betreft koppelen en de snelheid van het beeld etc maar die gaf geen geluid.

De radio zelf draait op de laatste firmware, 2.00 op dit moment. Mijn telefoon draait op iOS 26.2 (iPhone 17). Ik heb de dongles gebruikt in andere auto's en dat geeft 0 problemen.

Beste antwoord (via ViNyL op 22-12-2025 10:56)

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:46

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

De Sony’s zijn vrij tricky inderdaad.. heb je al eens een box van CarlinkIt geprobeerd? Deze waren behoorlijk compatible altijd.. veel andere merken zijn vaak uitgeklede/goedkopere versies hiervan, waarbij bepaalde functies niet werken zoals stuurbediening of wegvallend geluid. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:46

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

De Sony’s zijn vrij tricky inderdaad.. heb je al eens een box van CarlinkIt geprobeerd? Deze waren behoorlijk compatible altijd.. veel andere merken zijn vaak uitgeklede/goedkopere versies hiervan, waarbij bepaalde functies niet werken zoals stuurbediening of wegvallend geluid. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik zag die al vaker als aanrader genoemd inderdaad. Ga die nog maar eens een kans geven en anders blijft het bij een kabeltje :)