Huidige situatie
Ik wil de begane grond van circa 33 m² isoleren en voorzien van vloerverwarming. Hiervoor wil ik gebruikmaken van de kruipruimte, die op het moment niet toegankelijk is.
De beschikbare diepte bedraagt ongeveer 35 cm. Indien noodzakelijk kan deze worden uitgediept tot circa 55 cm.
De woning is gebouwd in 1957.
Idee op basis van dit forum
1. Zand
2. Folie zodat het vocht niet in het beton trekt
3. Gewapend beton
4. Isolatie
5. Folie / randfolie
6. Cementdekvloer met vloerverwarming.
De vragen waar ik nog mee zit is:
1. Wat is jullie gedachte bij deze opbouw?
2. Welke waarde is nodig voor de druksterkte van het isolatiemateriaal wanneer er geen dragende muren op komen te rusten?
3. Welk materiaal zouden jullie voor de isolatie kiezen?
Ik twijfel over specifieke PIR voor de vloer, bijvoorbeeld PIR Recticil Eurofloor plaat, vanwege dat deze een betere druksterkte zou hebben, of dat ik beter voor XPS, EPS of EPS-beton kan gaan met een lagere Rd-waarde, goedkoper en een betere druksterkte.
Alle feedback en hulp is welkom.
Ik wil de begane grond van circa 33 m² isoleren en voorzien van vloerverwarming. Hiervoor wil ik gebruikmaken van de kruipruimte, die op het moment niet toegankelijk is.
De beschikbare diepte bedraagt ongeveer 35 cm. Indien noodzakelijk kan deze worden uitgediept tot circa 55 cm.
De woning is gebouwd in 1957.
Idee op basis van dit forum
1. Zand
2. Folie zodat het vocht niet in het beton trekt
3. Gewapend beton
4. Isolatie
5. Folie / randfolie
6. Cementdekvloer met vloerverwarming.
De vragen waar ik nog mee zit is:
1. Wat is jullie gedachte bij deze opbouw?
2. Welke waarde is nodig voor de druksterkte van het isolatiemateriaal wanneer er geen dragende muren op komen te rusten?
3. Welk materiaal zouden jullie voor de isolatie kiezen?
Ik twijfel over specifieke PIR voor de vloer, bijvoorbeeld PIR Recticil Eurofloor plaat, vanwege dat deze een betere druksterkte zou hebben, of dat ik beter voor XPS, EPS of EPS-beton kan gaan met een lagere Rd-waarde, goedkoper en een betere druksterkte.
Alle feedback en hulp is welkom.