Nieuwe vloerstaande speakers gezocht!

Pagina: 1
Acties:

• Marcel a
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 19:08
Ik heb reeds een uitgebreide en minder uitgebreide luistersessie gehad. De Totem Arro, de dynaudio Emit 30, de Dali Oberon 7 en een B&W (zelfde prijsrange even niet gevraagd welk model) verloren het allemaal van de Dali Opticon 6 mk2. Geweldige speaker is dat!
Mis ik een concurrent van deze Dali die de moeite van het proberen waard is? Hij zal aangestuurd gaan worden door een Powernode n330. Twee keer 80m watt.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je mist een hele hoop standaard vragen en stelt aankoopadvies in het verkeerde forum, dat helpt niet heel erg in het beantwoorden van je vraag ;)
(Die template is er met reden ;) )

En wil je perse vloerstaande speakers of overweeg je ook bookshelves of actieve speakers (kan nog steeds met een powernode).

In je lijstje mis ik bijvoorbeeld Kef, Klipsch, Argon audio, Boston, Kamp, JBL om maar eens wat bekende namen te noemen. Types legio en je kunt ze allemaal wel ergens beluisteren. Wat verwacht je van ons? :)

Overigens zou ik van Totem verwachten dat ze beter klinken dan een Dali Oberon. Wellicht minder laag, maar das simpel te verklaren en met een sub op te lossen.

[ Voor 45% gewijzigd door The Eagle op 20-12-2025 17:33 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:14
Voor rond de € 1500 - 2000/paar heb je veel keus. Vloerstaanders als de KEF Q7 Meta, Fyne Audio F501, Acoustic Energy AE309.2, maar ook erg goede boekenplankspeakers zoals de PMC Prodigy 1, EPOS ES-7N, Wharfedale Super Linton staan nog niet op je lijst.

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:30
Tja, je kan bergen luidsprekers gaan beluisteren.

En dan door de bomen het bos niet meer zien.
Of per ongeluk nog duurdere luidsprekers beluisteren en ontdekken dat er voor meer geld nog beter te koop is.

Ik vraag me af of dat de weg is, of dat je gewoon een keuze moet maken.

Die Bowers & Wilkins zullen wel 603 S3’s geweest zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door RobbieT op 20-12-2025 18:19 ]

• Marcel a
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 19:08
Het moeten inderdaad vloerstaanders worden. Of de Totem beter klinkt weet ik niet, in ieder geval erg goed, maar die mist inderdaad veel body/laag. Ik wil geen sub. Ik vond de Totem niet minder dan de Oberon overigens.

@RobbieT Je hebt helemaal gelijk met dat bos, maar ik ga die Opticon nog een laatste luistertest geven en als ik hier dan een speaker aangeraden krijg, zou ik kunnen kijken of ik die nog kan vergelijken met de Opticon.

[ Voor 34% gewijzigd door Marcel a op 20-12-2025 19:04 ]

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Marcel a dit betreft aankoopadvies. Daar hebben we een speciaal subforum voor, waar je vraag beter tot z'n recht komt. Ik heb je topic daarheen verplaatst. We verwachten daarbij echter wel een stuk meer voorwerk en eigen inzet. O.a. door het invullen van dit format:
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Hoe beter jij het invult, hoe beter de antwoorden zullen zijn.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1