Hi Allen, ik ben al tijdje aant kijken voor een pc om mijn laptop te vervangen en daarbij de stap te maken ook wat meer te gaan gamen. het moet ook een "showpiece" zijn om straks in de mancave op het buro te hebben.
Rammageddon heeft echter wat roet int eten gegooid (zag de ram in de pcpartpicker lijst van 216 naar 469 gaan overnight), en mij laten uitstellen maar toch blijft het idee van een pc bouwen in mijn hoofd rondspoken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Variatie van dingen, waaronder gamen. Ik heb int verleden gesimt op de xbox, maar wil de stap maken naar de pc, maar ook gebruiken voor mn auto's zoeken online (merk dat mijn huidige laptop gaat opstijgen als ik bepaalde sites laad zoals mobile.de of kleinanzeigen.de als voorbeelden) maar ook excel berekeningen etc. Ook moet ie capable zijn spellen als BF6 en GTA6 straks te kunnen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik begon met de gedachte om voor €1500 een pc te bouwen, maar met wat ik opstel met tips en lezen online eerder tegen de €2500 uit, en dat vind ik echt te gek voor een PC. Ergens tussen de €1500 en 2000 lijkt mij redelijker
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb niks mee te nemen behalve een toetsenbord wat ik nu heb (razer nog iets)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Echt geen idee, complete noob op dit gebied, de weergeven build die ik heb opgesteld is grotendeels gebaseerd hierop: YouTube: $1500 S-Tier Gaming PC Build for 2025!
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zie vorige antwoord. Ik heb er te weinig verstand van zelf.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mooi verlicht met RGB die in te stellen is in evt 1 kleur. Ook moet de tower groot genoeg zijn (had zelf al gekeken naar de "Mars Gaming MC-3TCORELCD ATX Gaming Case" als voorbeeld. Wil evt ook iets van een modelautotje erin proberen te verwerken heb voorbeelden gezien online van met draadjes ergens van suspenden (wss de topfans behuizing) wat ik erg cool vond. Zie het als een projectje voor savonds
Rammageddon heeft echter wat roet int eten gegooid (zag de ram in de pcpartpicker lijst van 216 naar 469 gaan overnight), en mij laten uitstellen maar toch blijft het idee van een pc bouwen in mijn hoofd rondspoken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Variatie van dingen, waaronder gamen. Ik heb int verleden gesimt op de xbox, maar wil de stap maken naar de pc, maar ook gebruiken voor mn auto's zoeken online (merk dat mijn huidige laptop gaat opstijgen als ik bepaalde sites laad zoals mobile.de of kleinanzeigen.de als voorbeelden) maar ook excel berekeningen etc. Ook moet ie capable zijn spellen als BF6 en GTA6 straks te kunnen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik begon met de gedachte om voor €1500 een pc te bouwen, maar met wat ik opstel met tips en lezen online eerder tegen de €2500 uit, en dat vind ik echt te gek voor een PC. Ergens tussen de €1500 en 2000 lijkt mij redelijker
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700X Boxed | € 223,99 | € 223,99 |
| 1 | Moederborden | ASRock B850 LiveMixer WiFi | € 189,- | € 189,- |
| 1 | Videokaarten | Powercolor Hellhound AMD Radeon RX 9070 XT | € 683,24 | € 683,24 |
| 1 | Behuizingen | Mars Gaming MC-3TCORELCD Zwart | € 109,90 | € 109,90 |
| 1 | Waterkoeling | Corsair Nautilus 360 RS ARGB Zwart | € 99,- | € 99,- |
| 1 | Case fans | Corsair iCUE LINK LX120-R RGB, Zwart, Triple-pack,, 120mm | € 108,- | € 108,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB CMH32GX5M2B6000C30 | € 549,- | € 549,- |
| 1 | Voedingen | DeepCool PN850M | € 96,61 | € 96,61 |
| 1 | Interne SSD's | Samsung 990 EVO Plus 1TB | € 141,95 | € 141,95 |
| 1 | Interne SSD's | Samsung 990 EVO Plus 2TB | € 199,90 | € 199,90 |
| Totaal | € 2.400,59 | |||
Ik heb niks mee te nemen behalve een toetsenbord wat ik nu heb (razer nog iets)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Echt geen idee, complete noob op dit gebied, de weergeven build die ik heb opgesteld is grotendeels gebaseerd hierop: YouTube: $1500 S-Tier Gaming PC Build for 2025!
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zie vorige antwoord. Ik heb er te weinig verstand van zelf.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mooi verlicht met RGB die in te stellen is in evt 1 kleur. Ook moet de tower groot genoeg zijn (had zelf al gekeken naar de "Mars Gaming MC-3TCORELCD ATX Gaming Case" als voorbeeld. Wil evt ook iets van een modelautotje erin proberen te verwerken heb voorbeelden gezien online van met draadjes ergens van suspenden (wss de topfans behuizing) wat ik erg cool vond. Zie het als een projectje voor savonds
[ Voor 49% gewijzigd door Ferrarifanboy op 20-12-2025 15:27 ]
/f/image/sEEXIkz7F2Y6WGmukRDNINiD.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hCAL0yeHCAeOgs3jw6zLtaoF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BFenM6l2V6k3kNqqxs6dpNud.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SR7F2zhcYfEoGYnu4owwYd7S.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uVmHKnBF4vmsibdsxSCKyFqz.jpg?f=fotoalbum_large)