Vraag

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Sinds ongeveer anderhalf jaar gebruik ik een Pixel 8a, die prima bevalt.
Maar door een forse val is nu het scherm kapot en daarmee de telefoon onbruikbaar.
En gezien de leeftijd niet de moeite waard om het scherm te vervangen.
De 8a kostte destijds 358 euro, maar met een kortingsactie flink goedkoper gekocht.

Nu ben ik op zoek naar een vervanger en dan is de 9a de meest logische, deze kost ongeveer 400 euro en dat is eigenlijk 100 euro boven mijn budget. En wachten op een goede aanbieding kan helaas ook niet, want zo lang wil ik niet met een oude vervangende telefoon doen.

De reden dat ik lang pixels heb gebruikt, is dat ik liever geen Chinese producten gebruik als er zoveel persoonlijke gegevens bij komen kijken als een telefoon. En ik waardeer de snelle (veiligheids)updates en de schone Android zonder bloatware. Absolute snelheid of goede camera vind ik minder belangrijk.

Om deze reden kijk ik naast de pixels ook naar Samsung, maar geen idee welk model vergelijkbaar is met de 8a. En mogelijk mis ik nog andere goede merken.

Wie kan er helpen in deze zoektocht en weet een goede telefoon binnen het budget die voldoet aan deze wensen?