CalvinStengs schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 00:14:
[...]
Ik ben wel sinds woensdag een andere provider (voorheen ziggo en nu kpn/online.nl glasvezel), maar dat zal hier niets mee te maken hebben?
Als ik mijn pc opstart is het steeds na een minuut of 5. Ook als ik niets doe online (bijv. op het net surf), maar als ik opstart (met de UTP kabel eruit) dan is er niets aan de hand. Systeem herstel gaat bij mij niet werken omdat ik dat niet heb ingesteld.Mogelijk dat ik toch iets heb verwijderd. Ik weet het niet.
Nogmaals, start je PC eens in safemode in. Dan opent hij alleen windows en geen andere apps. Als het dan wel werkt is er ergens een app die roet in het eten gooit. Als hij in safemode ook crasht dan kan het nog steeds softwarematig zijn maar heb je een ander probleem. Als het in safemode wel werkt kun je systeemherstel proberen, voor zover ik weet kan je dat niet van je PC afgooien. Typ "RSTRUI" in je zoekbalk, dan zou het gewoon moeten prompten.
Het lijkt me uiterst onwaarschijnlijk dat het aan je internetverbinding zelf ligt. Die geeft toegang of niet maar heeft niet de mogelijkheid je pc te crashen. Als je het toch wil controleren moet je met een ander device (laptop?) verbinding maken met hetzelfde netwerk, liefst via dezelfde UTP kabel om echt alles uit te sluiten. Mocht dat om wat voor reden echt de oorzaak zijn dan zou ik je router ff restarten en als dat niet werkt factory-resetten.
Echter ik zou mn geld inzetten op een van de volgende oorzaken:
- Netwerkdriver corrupt
- Antivirus of firewall die gek doet
- Beschadigde windowsbestanden
- Een verkeerde app of virus/mallware dat van alles uitspookt zodra het toegang heeft tot internet
Je krijgt neem ik aan geen bluescreen met foutcode?
9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 240Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1