Specifieke reddit post zoeken met X aantal likes & X reactie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Manny Calavera
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-12 19:32
Goedenavond,

Een vriend van me stuurde een hele lange tijd terug een reddit topic screenshot, te zien zijn 133 likes en 11 opmerkingen. Het topic is maanden oud en waarschijnlijk zijn er dan ook geen likes dan wel reacties bijgekomen.

Ik heb getracht 1 van de enkele tools te gebruiken die ik online kan vinden om zo subreddits af te struinen op zoek naar die post, zodra ik enkele criteria invul krijg ik vaak juist geen zoekresultaten.

Als ik als voorbeeld PullPush Reddit Search Tool gebruik en ik vul daar in dat de posts als voorbeeld 12000 score heeft (12K upvotes?) heeft zonder de username te weten van de poster, wel de titel dan komt ik nergens op uit.

Heeft iemand de oplossing om zo te herleiden waar ik deze post kan vinden die ik zoek? Sommige communities (welke ik nog moet pinpointen) posten zoveel dat ik maar tot 2 maanden terug kan zien en vermoedelijk was de post in augustus. Handmatig wat communities invullen om zo de juiste te vinden (en een beetje speurwerk omdat het precieze aantal niet klopt) is ook helemaal prima wat mij betreft.

Alle reacties

• Jack_Nick
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:05
Kun je het niet omdraaien?

Reddit is al volledig gescraped door AI modellen en dus de volledige tekst (of het plaatje) in een random model gooien en vragen in welke reddit thread dit stond?

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
vraag die vriend of hij de afbeelding nog heeft?
je zou natuurlijk kunnen delen waar het over zou moeten gaan.
misschien vind je die ene tweaker wel die zegt bingo, dat weet ik exact te vinden op readdit

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• Manny Calavera
Jack_Nick schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 22:18:
Kun je het niet omdraaien?

Reddit is al volledig gescraped door AI modellen en dus de volledige tekst (of het plaatje) in een random model gooien en vragen in welke reddit thread dit stond?
Zowel chatgpt als grok konden me niet helpen.

• Manny Calavera
jack zomer schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 22:21:
vraag die vriend of hij de afbeelding nog heeft?
je zou natuurlijk kunnen delen waar het over zou moeten gaan.
misschien vind je die ene tweaker wel die zegt bingo, dat weet ik exact te vinden op readdit
Betreft een screenshot van een post waar dus die twee gegevens nog te herleiden zijn, niet de content zelf helaas.

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:50
Inmiddels heeft de post misschien wel 147 likes en 13 opmerkingen, hoe ver wil je de zoekrange dan wel niet zetten?

Lijkt wel een of andere kerst speurtocht waar je mee bezig bent :-)

• Manny Calavera
President schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 08:19:
Inmiddels heeft de post misschien wel 147 likes en 13 opmerkingen, hoe ver wil je de zoekrange dan wel niet zetten?

Lijkt wel een of andere kerst speurtocht waar je mee bezig bent :-)
Vermoedelijk zijn daar geen reacties meer op gekomen, maar een bereik is mij ook goed; laten we zeggen 133 tot 150 likes en 11 tot 15 comments, echter kan ik zelfs dat niet voor elkaar krijgen.

En betreft de speurtocht; ik bijt me vast in zo'n speurtocht. Houd niet van opgeven.

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

De enige datapunten die je hebt zijn de periode, het aantal likes en het aantal comments? Verder niets?

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Screenshot bevat toch wel iets van inhoud van post of comments? Dat lijkt me een veel betere zoekingang..

Zo niet: ik meen dat er datadumps zijn van heel Reddit. Download, laad in een database, doe query. Als het een principekwestie is dan is dat een route,
Waar ik gemakshalve er van uit ga dat die dump met toestemming is gedeeld, dat eerst even uitzoeken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Manny Calavera schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 23:01:
Zowel chatgpt als grok konden me niet helpen.
LLM's zijn dan ook taalmodellen. Ze weten alleen dat 1+1=2 omdat meer mensen dat schrijven dan er mensen zijn die 1+1=3 schrijven.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Manny Calavera
FirePuma142 schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 09:14:
De enige datapunten die je hebt zijn de periode, het aantal likes en het aantal comments? Verder niets?
Omdat men dat niet gelooft hierbij het enige bruikbare stukje van de screenshot Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1NWrQFilImExPDjw-841mSMQmho=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NVHk73VnZy5mSeYnugTVW2Rh.jpg?f=fotoalbum_large

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Manny Calavera schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 09:44:
[...]

Omdat men dat niet gelooft hierbij het enige bruikbare stukje van de screenshot [Afbeelding]
Ik geloof het wel, maar dan wordt het wel extreem lastig. Je hebt geen context clues vanuit het gesprek met die vriend, een onderwerp? Of iets anders wat zijdelings bruikbaar is?

Je hebt het ook over een periode van maanden al over ettelijke miljoenen posts.

[ Voor 6% gewijzigd door FirePuma142 op 20-12-2025 10:04 ]

• Manny Calavera
FirePuma142 schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 10:00:
[...]

Ik geloof het wel, maar dan wordt het wel extreem lastig. Je hebt geen context clues vanuit het gesprek met die vriend, een onderwerp? Of iets anders wat zijdelings bruikbaar is?

Je hebt het ook over een periode van maanden al over ettelijke miljoenen posts.
Correct, waarbij het mij toch leek dat filteren op "if:post 11 comments" "and:133 upvotes" en dat dan loslaten op verschillende subreddits wel te doen zou zijn. Blijkbaar laat reddit zich niet meer indexeren op die manier?

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Manny Calavera schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 10:16:
[...]

Correct, waarbij het mij toch leek dat filteren op "if:post 11 comments" "and:133 upvotes" en dat dan loslaten op verschillende subreddits wel te doen zou zijn. Blijkbaar laat reddit zich niet meer indexeren op die manier?
Als je verschillende subreddits kunt uitzonderen, heb je toch meer context?

• jack zomer
  • Niet online
Manny Calavera schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 09:44:
[...]

Omdat men dat niet gelooft hierbij het enige bruikbare stukje van de screenshot [Afbeelding]
Als jij niet weet wat er in dat topic staat, als je vriend niet weet waar het over ging. Waarom deze zoektocht?

• Manny Calavera
jack zomer schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 10:49:
[...]

Als jij niet weet wat er in dat topic staat, als je vriend niet weet waar het over ging. Waarom deze zoektocht?
Ok iets meer context: hij heeft een tijd terug gepost in een subreddit en wil niet vertellen waar. Ik, sherlock holmes die zichzelf niet uit het veld laat slaan ben dan in staat veel te lang te speuren om het alsnog te vinden.
Ik weet de titel niet, ik weet de inhoud niet. Username evenmin. Toch heb ik 2 criteria, namelijk een post met 11 opmerkingen en 133 upvotes. Als dat er 134 zijn zou ik diezelfde zoektocht weer doen, daartoe ben ik bereid.

Heb dit ook met andere vrienden, die sturen dan een foto van waar ben ik. Heb dan alleen een foto van een skyline of straat. Ik vind het dan leuk om alsnog hun locatie te kunnen pinpointen zoals mensen dat tegenwoordig vaker doen in Geoguessr.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:34
Manny Calavera schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 11:04:
[...]

Ok iets meer context: hij heeft een tijd terug gepost in een subreddit en wil niet vertellen waar. Ik, sherlock holmes die zichzelf niet uit het veld laat slaan ben dan in staat veel te lang te speuren om het alsnog te vinden.
Ik weet de titel niet, ik weet de inhoud niet. Username evenmin. Toch heb ik 2 criteria, namelijk een post met 11 opmerkingen en 133 upvotes. Als dat er 134 zijn zou ik diezelfde zoektocht weer doen, daartoe ben ik bereid.
Is dit een leuke uitdaging tussen vrienden, of gaat je vriend not amused zijn als jij na uren/dagen/weken moeite doen zijn post toch weet te vinden?

The devil is in the details.

• Manny Calavera
Hahn schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 11:07:
[...]

Is dit een leuke uitdaging tussen vrienden, of gaat je vriend not amused zijn als jij na uren/dagen/weken moeite doen zijn post toch weet te vinden?
Dit is inderdaad min of meer shits and giggles, dat stukje screenshot welke ik hierboven stuurde is dan ook door hem gestuurd met als bijschrift "Hoe kan ik het bewijzen zonder alles weg te geven?"

Had gehoopt dat ik een goeie reddit indexer over het hoofd zag wat zomaar 100 resultaten eruit poept welke ik dan ff handmatig door zou moeten.

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:50
Manny Calavera schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 11:12:
[...]

Dit is inderdaad min of meer shits and giggles, dat stukje screenshot welke ik hierboven stuurde is dan ook door hem gestuurd met als bijschrift "Hoe kan ik het bewijzen zonder alles weg te geven?"

Had gehoopt dat ik een goeie reddit indexer over het hoofd zag wat zomaar 100 resultaten eruit poept welke ik dan ff handmatig door zou moeten.
Maar, is heel reddit openbaar? Of zijn er delen waar je lid moet zijn van een bepaalde groep om te kunnen zien wat er in staat?

• Manny Calavera
President schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 12:34:
[...]

Maar, is heel reddit openbaar? Of zijn er delen waar je lid moet zijn van een bepaalde groep om te kunnen zien wat er in staat?
Hij postte in een publieke groep. Je moet volgens mij wel een account hebben om 18+ content te zien, of er ook niet publieke groepen zijn weet ik niet om eerlijk te zijn. In dit geval niet van toepassing.

• jack zomer
  • Niet online
Zoek in al zijn reacties in de afgelopen jaren door op zijn naam te klikken en controleer ze 1 voor 1.
ik heb net bij een willekeurige user 4 jaar terug naar zijn reacties gekeken..

Dus zoek op zijn redditnaam.. En nu zeg jij, ik weet die niet.
En zeg ik suc6 ermee het begint inmiddels bijna op stalking te lijken.

[ Voor 4% gewijzigd door jack zomer op 20-12-2025 21:29 ]

• Manny Calavera
jack zomer schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 21:28:
Zoek in al zijn reacties in de afgelopen jaren door op zijn naam te klikken en controleer ze 1 voor 1.
ik heb net bij een willekeurige user 4 jaar terug naar zijn reacties gekeken..

Dus zoek op zijn redditnaam.. En nu zeg jij, ik weet die niet.
Bedankt Jack, ik raad je aan even de bril erbij te pakken om te voorkomen dat je niet weet wat er allemaal al gezegd is hierboven. Toch bedankt voor het meedenken.

• jack zomer
  • Niet online
ik heb geen bril. Maar had wel over je stukje heen gelezen.\

• Manny Calavera
jack zomer schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 21:36:
ik heb geen bril. Maar had wel over je stukje heen gelezen.\

Geen probleem, stalking is het dus niet zoals gezegd maar daar een definitie op plakken staat je vrij. Je kan het zo omschrijven, ik vind het meer vastberadenheid.
Pagina: 1