Bandicam - Hevc NVENC Nvidia codec failed to Initialize

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12 21:02
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/Dke3XjmUniHB99XTrFQvwVcs.jpg

Van de één op de andere dag zegt Bandicam ineens tegen me, 'ik heb geen zin'. Na wat zoekwerk en rondkijken heb ik van alles geprobeerd.
- Video kaart drivers opnieuw installeren
- Video kaart drivers opnieuw installeren (clean install)
- Bandicam opnieuw installeren
- Furmark x64 gedraaid, op 4K max fps 96, max. temp 79 graden.

En hier op Tweakers zijn er blijkbaar niet veel mensen die een "failed Bandicam" probleem hebben, getuige de resultaten in de search:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/THGMczsgCNLF3AB82g0UKcos.jpg

Wat kan hier de oorzaak van zijn? Ik heb een MSI RTX 3090Ti videokaart. Vaak zit ik ook te dubben tussen de Game Ready Driver of the Studio Driver, omdat ik feitelijk met Bandicam een opname maak van een game die ik speel en vervolgens met Filmora aan de gang ga om dit beeldmateriaal te editen. Ik heb even geprobeerd om op de CPU op te nemen, maar het betreffende spel dat ik speel (Cities Skylines 2) slokt al feitelijk alle cpu kracht op, en dat maakt de HEVC/NVenc codec dan weer zo mooi want die laat de GPU het codeer werk doen. Maar ja, nu van de één op de andere dag ineens niet meer.

Iemand een suggestie?

Mijn YouTube Channel

Alle reacties

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12 21:02
Ik ben er inmiddels achter, maar zal het toch nog even aangeven voor diegene die tegen hetzelfde probleem aanlopen. Normaal gesproken update ik dit programma niet automatisch, maar toen ik op 'update' klikte gaf het aan dat er een 'update' voor Bandicam was, en jawel, het bevatte onder andere een fix voor de NVENC codec, die niet goed meer werkte onder de huidige versie (op dit moment) van mijn videokaart. En kan het inderdaad kloppen wat ik had de videokaart drivers ook net een dag daarvoor geupdate.

Dus, gelukkig probleem opgelost.

Mijn YouTube Channel