Nieuw document -> Pictogrammen op bureaublad verspringen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Canon_nl3
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20-12 23:13
Hallo allemaal,

Sinds een tijdje een nieuwe computer. Dit met Windows 11 pro er op. Als ik een nieuwe document download, sla ik hem soms op op mijn bureaublad. Sinds ik mijn nieuwe computer heb, gooit hij dit document soms midden tussen de andere pictogrammen waardoor alles verspringt. Ik doe nu handmatig alles terug zetten, maar dit is natuurlijk niet werkbaar. Ik wil dat hij gewoon als laatste in de lijst geplakt wordt.

Wat ik al heb gedaan is: Rechtermuisknop op bureaublad -> Sorteren op -> Gewijzigd op.
Dit werkt gek genoeg 'soms'. Soms komt het onderaan de rij te staan, maar soms als 2e.

Iemand een idee wat dit kan zijn?
Ter illustratie een afbeelding. de PDF file die als 2e staat (rood doorgestreept) heb ik net opgeslagen op mijn bureaublad. Die wil ik daar niet hebben natuurlijk.

Alsvast bedankt voor het meedenken!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WnHEW--MNVqx5WGYCZRPD6Kdsps=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/1AVToqfZqrb7j83wWfN6z7M6.png?f=user_large

Alle reacties

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:10
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PQFKqN2ks_CLAKD8I1w1grAVHx4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/9Q2TBw0oY0XbRmFdRD8fooXV.png?f=user_large

Je wilt waarschijnlijk Align Icons to Grid, en Auto Arrange Icons uitzetten.

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:24
"Gewijzigd op" of in EN "Date Modified" is niet altijd persee waneer jij het gedownload hebt. Maar kan dus de datum zijn dat het bestand daadwerkelijk voor het laatst gewijzigd is.
Dat ligt o.a. hoe het bestand is overgedragen vanaf de download server naar jou, sommige download methoden behouden de originele data zoals het van de server af komt.
(En mogelijk dat PDF ook nog eens die datum kan forceren om hetzelfde te blijven ivm legal dingen, ik zie het wel vaker bij pdfs specifiek gebeuren...)

Dus dan wordt ie netjes daarop gesorteerd |:(

• Canon_nl3
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20-12 23:13
Ah, dat kan wat verklaren. Is er niet een stand dat ze gewoon ten alle tijden onderaan het lijstje komen te staan?

Sowieso vreemd dat hij tussen 'mijn documenten' en 'deze computer' wordt gezet. Ik kan me geen logica bedenken waarom dat de plek zou moeten zijn.