RX 9060 XT 16GB zoek opdracht laat ook 8GB modellen zien.

Pagina: 1
Acties:

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:49
Wanneer ik in de PW zoek naar de RX 9060 XT 16GB (direct via de zoekbalk)

Link: https://tweakers.net/pric...UlQLHE4mS4SEFqsidQna5hLQA

Krijg ik ook 8GB modellen te zien, dit lijkt me onwenselijk wat dit zijn wezenlijk andere Sku's met ook een andere performance dan de 16GB modellen . En een makkelijke val dus voor de minder ingelezen Tweakers / Consument om een kaart te kopen die zeer waarschijnlijk minder lang mee gaat en ook nog eens mindere performance heeft. Het tonen van 8GB kaarten bij deze zoekopdracht lijkt me dus eigenlijk onwenselijk.

Ook zie ik in de linker balk met filters geen optie om te kiezen tussen 8GB en 16GB modellen in dit zoekresultaat view.

Terwijl als ik eerst op videokaarten klik, in plaats van direct te zoeken deze filters er wel zijn: categorie: Videokaarten

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:11

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@Dennism Zoeken op zaken als dit werkt inderdaad niet handig. In dit geval gaat het vooral om de term 16GB, omdat dit een combinatie is van cijfers en letters , wordt intern opgesplitst in 16 en GB voor er wordt gezocht. Beide termen komen terug in de specificaties, de 16 via de PCI-e bus "PCI-e 5.0 x16" en GB van het geheugen. Dit is nu eenmaal hoe onze zoekmachine werkt en aanpassingen hieraan hebben weer andere nadelen.

Onder andere vanwege deze reden, staat er altijd het videogeheugen in de zoekresultaten zelf vermeld, meestal in de titel en altijd in de specline eronder, zeg maar de ondertitel. Ik neem aan dat niemand zomaar even een paar honderd euro uitgeeft, zonder eerst goed te hebben uitgezocht wat diegene wilt kopen. En dan is het lezen van een (ondertitel) wel het minste onderzoek wat je kan doen :)

Via de (algemene) zoekmachine, kan je van elke categorie een resultaat terugkrijgen. Dit kunnen er meerdere zijn en dus kunnen het er in theorie ineens heel veel filters zijn, allemaal met hun eigen instellingen per categorie. Daarom is er gekozen om via de zoekmachine geen categorie-specifieke filters te tonen.

Is het perfect, maar natuurlijk, wat zeur je nou, zeker niet en misschien dat het beter kan. Ik verplaats dit topic naar Mooie Features voor onze productmanagers, wellicht als er ooit verbeteringen aan de zoekmachine worden aangebracht, kan dit gelijk worden meegenomen.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:49
@Glaanie Dankje voor de reactie, ik snap de redenatie.
Onder andere vanwege deze reden, staat er altijd het videogeheugen in de zoekresultaten zelf vermeld, meestal in de titel en altijd in de specline eronder, zeg maar de ondertitel. Ik neem aan dat niemand zomaar even een paar honderd euro uitgeeft, zonder eerst goed te hebben uitgezocht wat diegene wilt kopen. En dan is het lezen van een (ondertitel) wel het minste onderzoek wat je kan doen
En dit is eigenlijk waarom ik de post plaatste. Ergens ben ik het met je eens, echter veel consumenten (en zelfs Tweakers) zullen simpelweg niet weten van de verschillen tussen deze Sku's. En dat is juist iets waar reviewers / techtubers e.d. steeds meer voor waarschuwen dat bij dit soort gelijke naamgevingen voor producten met andere eigenschappen consumenten die lezen / horen / zien op wat voor medium dan ook 'je moet een RX 9060 XT 16GB' hebben, daar dan op gaan zoeken (in bijv. een PW of bijvoorbeeld direct in een webshop), sorteren op laagste prijs en het goedkoopste bestellen dat op voorraad is, omdat ze denken dat ze correct gezocht hebben.

Hopelijk dat de product managers / dev's er om die reden toch wat mee kunnen, zodat mensen opzoek naar hardware minder kans hebben in een miskoop te lopen.