ebla 04 hybride geeft storing door vloerverwarmingsverdeler

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• saxzozie
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11:37
Mijn vraag
Het gaat over een daikin ebla 04 die in storing c0-00 valt omdat er in de installatie een verdeler met pomp staat te draaien met een vloerverwarmingsverdeler, hydraulisch neutraal is ingesteld. buffervat in serie
als ik het aansluitschema bij daikin zie, moet het kunnen met keerkleppen in de aanvoer van ketel en warmtepomp, maar het werkt niet. .

nu wil ik de pomp van de verdeler laten schakelen door de warmtepomp, dus wp aan pomp pas aan om de flowsensor niet te beinvloeden maar heeft iemand ervaring met het aanschakelen van een 2e pomp voor de vloerverwarming en welke klemmen zijn hiervoor gebruikt
Volgens daikin zou ik op de xm klemmenstrook de pomp aan kunnen sluiten op x2m poort 8 en 9 maar ze waren er niet zeker van.

https://www.daikin.nl/nl_...port/aansluitschemas.html

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...daikin gebeld maar tot 2x toe half uur in de wacht en dan verbinding verbroken tijdens het gesprek

[ Voor 12% gewijzigd door saxzozie op 19-12-2025 10:22 ]

Alle reacties

• Djvdb
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 11:19
Hier hebben ze speciale oplossingen voor in de vorm van een hybride verdeler of je kunt voor een pomploze verdeler gaan. Zie ook https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1983694/0

e-Golf 2018 | Climarad Sensa V2X | 3200 Wp WZW I WP: ME Ecodan SUZ-SWM60VA2 + ERST20D-VM2E

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Nu online

silverball

De wagen voor moderne mensen

Waarom heb je geen pomploze verdeler?

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | aroTHERM plus | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89

• saxzozie
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11:37
Zo is de situatie omdat hiervoor alleen een ketel aanwezig was, de storing komt door de pomp van de verdeler, dus een hybride is geen oplossing, en de open verdeler kan geen hoge temperaturen aan bij toevoer van de ketel.

[ Voor 56% gewijzigd door saxzozie op 19-12-2025 11:37 ]