verlies van ontvangst bij oude radio,s

Pagina: 1
Acties:

• s_lowrider
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 17:35
weet iemand de oorzaak van verlies van ontvangst bij oude (wekker)radio,s?
Ze ontvangen dan alleen nog ruis.
Dit is me al bij meerdere ontvangers opgevallen en zou graag willen weten hoe ik dit kan verhelpen.

[ Voor 9% gewijzigd door s_lowrider op 19-12-2025 02:19 ]

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:15
je bedoelt dat signaal steeds meer gaat storen? Meestal omdat de antenne minder goede verbinding maakt. Op te lossen door even opschuren en opnieuw bevestigen van antennekabel.

• Malle-piet
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 17:55
Wat te denken door alle frequentiegolven van WIFI zonnepanelen en weet ik wat nog meer, de ether is zwaar vervuild *knip* geen gezondheidsclaims aub

[ Voor 22% gewijzigd door Jorgen op 19-12-2025 08:58 ]

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-12 22:12

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

FM-radio wordt steeds minder in geïnvesteerd en de frequenties worden afgeschaft/opgekocht.

Internetradio of DAB+ zijn tegenwoordig de standaarden.

Al moet ik zeggen dat DAB+ ook alleen goed werkt in de buurt van een raam. En je voor internetradio ook internet nodig hebt.

• s_lowrider
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 17:35
ik wil niemand voor het hoofd stoten, maar volgens mij begrijpt het overgrote deel hier niet mijn uitleg van het probleem. Ik zou het ook kunnen omschrijven als "radio dementie",... heeft dus niks met antenne,s of iets dergelijks te maken. Ook buiten geen ontvangst of met metalen gestellen, je kan draaien aan de tune knop maar er is geen enkele zender meer te ontvangen. Alsof er in de elektronica verwelkt is. Ik zoek dus iemand die wat weet van ouder elektronica en ontvangers.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Mijn vader was nogal een ster in ouwe meuk goed onderhouden. Een oude versterker/receiver met heel veel draaiknopjes en schakelaars worden gewoon vuil en goor, en dan hoor je het kraken als je het volume omhoog of omlaag gooit, zo ook met de bass en trebble.

Beetje contactspray spuiten, en voila, het werkt weer.

Wellicht zit er ook zooi in die ouwe radio's van je, en kan contactspray misschien ook wel helpen ;)

Ey!! Macarena \o/

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:50

BCC

En condensatoren die oud worden

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:41
@s_lowrider Zoek een repairshop in de buurt.
Vaak zit daar een gepensioneerde meneer bij die 'vroeger' radio's en tv's repareerde.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Pagina: 1