Monitor geschikt voor gaming

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• elturbo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:49
Hoi Tweakers,

Ik zoek een monitor, deze zal vooral voor werk/browsen etc. gebruikt worden maar ik wil er ook een spelletje op kunnen spelen, vandaar minimaal 4k/UHD (ik heb een 5080 videokaart en snelle CPU).

maximale prijs: 540 euro.

Ik heb een aantal Iyamas en daar goede ervaringen mee, vandaar sterke voorkeur voor dit merk.
(momenteel 2x 27" naast elkaar, gebruik momenteel maar 1 dus mag iets groter, maar curved lijkt me eigenlijk niks)

mijn oog viel op deze:
https://www.mediamarkt.nl...-switching-123394513.html

goed idee? waaorm wel/niet en wat anders?

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:27
uitvoering: Iiyama ProLite XUB3293UHSN-B5 Zwart Review valt beetje tegen, maar n=1 dus kan aan specifieke gebruiker liggen.

Hoe wil je je monitor aansluiten?
Heb je veel licht in je werkruimte?
Wil je een docking station in je monitor hebben ingebouwd?
Moet monitor kantelbaar / in hoogte verstelbaar zijn?
Heb je de BBG al bekeken?
Ben je gebonden aan mediamarkt?

Oh en heel belangirjk, welke spelletjes speel je? want als je schietspelletje speelt wilt je geen 60 Hz.

https://www.alternate.nl/...ngmonitor&utm_term=V6LG2Q Is een OLED monitor, en door de 50 euro cashback ook nog prima geprijsd.

[ Voor 27% gewijzigd door 99ruud99 op 19-12-2025 00:39 ]

• elturbo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:49
Dank voor de reactie!

Oh en heel belangirjk, welke spelletjes speel je? want als je schietspelletje speelt wilt je geen 60 Hz.
nu Fallout 4, GTA5, straks Elder Scrolls 6, GTA6. ik ben geen expert op het gebied van FPS/Hz.

Hoe wil je je monitor aansluiten?

HDMI; ik heb net een nieuwe Switch besteld om te schakelen tussen mijn werklaptop en desktop, deze is wel ook beperkt tot 60FPS (hoger was me te prijzig) maar ik zou hem altijd rechtstreeks kunnen aansluiten tijdelijk. (zie nu dat de Iyama ook beperkt is tot 60hz)

Heb je veel licht in je werkruimte?

kan ik zo licht en donker maken als ik wil. (meestal is ie donker)

Wil je een docking station in je monitor hebben ingebouwd?

hoeft niet.

Moet monitor kantelbaar / in hoogte verstelbaar zijn?

ja, liefst wel.

Heb je de BBG al bekeken?

nog niet, wist niet dat er een monitorversie was!

Ben je gebonden aan mediamarkt?

min of meer, ik zou het fijn vinden om te bestellen en op te halen om bezorging/afhaalpunten te vermijden.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:27
Ah, de Mediamarkt heeft mijn voorbeeld niet :( .
Welke versie van hdmi heeft je docking station? Want vaak game je fijner op 1440 @ 100hz dan 4k@60hz.