Vraag

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:22
Onze mechanische ventilator moest vervangen worden en heb exact dezelfde kunnen vinden. Alleen de dipswitch is net iets anders, geen schuifjes maar tuimelschakelaars. Met het boekje en lang zoeken op internet kom ik er niet uit, waarschijnlijk omdat het té common sense is… hoe moet ik aan- en uit lezen? Staat de meest linker nu aan of uit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ulvSbMIFSLPjMXKErPLYTkYwcpk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aZUOHD2TZIQhigQI99MUq5os.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via Dennisdn op 19-12-2025 06:51)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:36
mijn boerenverstand zou zeggen: knop ingedrukt naar boven (naar het getalletje) is AAN en naar beneden is UIT

linker staat dus aan

A wise man's life is based around fuck you

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:36
mijn boerenverstand zou zeggen: knop ingedrukt naar boven (naar het getalletje) is AAN en naar beneden is UIT

linker staat dus aan

A wise man's life is based around fuck you

• Dennisdn
Zwelgje schreef op donderdag 18 december 2025 @ 20:54:

linker staat dus aan
Dank je wel! :)

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Vaak zijn ze bedoeld om de maximale en/of minimale zuigkracht in te stellen. Dat verschil kun je goed horen. Zet hem in het boekje even op de laagste en hoogste stand. Als dat overeenkomt met wat je hoort weet je dat ze goed staan, anders andersom proberen.

• Dennisdn
eLScha schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 06:58:
Vaak zijn ze bedoeld om de maximale en/of minimale zuigkracht in te stellen. Dat verschil kun je goed horen. Zet hem in het boekje even op de laagste en hoogste stand. Als dat overeenkomt met wat je hoort weet je dat ze goed staan, anders andersom proberen.
Klopt, op die manier kon ik het antwoord van Zwelgje ook bevestigen :)
Ook dank je wel!

Inmiddels draait ie goed, maar over een paar weken komt de installateur alles nog even met metertjes nalopen als ie er toch is voor de ketel.

[ Voor 13% gewijzigd door Dennisdn op 19-12-2025 07:28 ]